منطقه ای که به دلیل تخلیه مواد آلوده بی آب شد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: سعید مروانه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با اشاره به قطعی یک‌هفته‌ای آب در روستای ام طمیر اهواز، اظهار کرد: صاحب کارخانه قیر سازی مخازن شرکت خود را که حاوی مواد سمی بوده در رودخانه کارون تخلیه کرده است، این کارخانه در ۳۰ کیلومتر بالادست تأسیسات آب‌رسانی شهدای روستای شمریه واقع‌شده که ۵۲ روستا در بخش اسماعیلیه از آن آب‌رسانی می‌شوند.

وی بابیان اینکه از سهوی یا عمدی بودن تخلیه مخازن سمی در رودخانه کارون اطلاعی نداریم، گفت: به دنبال این اقدام تمامی مسیر رودخانه تا خرمشهر مملو از مواد سمی و آلایندگی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اهواز افزود: اداره آبفا روستایی نیز به‌منظور جلوگیری از دریافت آب آلوده توسط ساکنان روستا، پمپ‌های آبی را که آب رودخانه را برای روستای ام اطمیر پمپاژ می‌کنند را خاموش کرده است که این اقدام سبب قطعی چندروزه آب در این روستا شد.

وی با اشاره به تماس روز گذشته خود با مدیر آبفا روستایی، بیان کرد: قرار بود اداره آبفا روستایی پس از پاک‌سازی محوطه آلوده به مواد سمی، آب روستا را وصل کند.

مروانه با تأکید بر اینکه قرار بود تا روز سه‌شنبه پمپ‌های آب این روستا روشن شود، افزود: در مدت‌زمان قطعی آب بعضی از مردم آب موردنیاز خود را از مخازنی که در منازل خود دارند تهیه و برخی دیگر آب را به‌صورت بشکه‌های ۲۰ لیتری از دوره‌گردها خریداری کردند

وی بابیان اینکه از آبفا روستایی درخواست ارسال تانکر آب به روستا کردیم، عنوان کرد: با توجه به جمعیت بالای روستا آبفا روستایی به دلیل جلوگیری از اختلاف از اینکه آب به بخشی از روستا برسد و به بخشی دیگر نرسد از ارسال تانکر جلوگیری کرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.