۲ طرح سیمانی امسال در خوزستان بهره برداری می شود

عصر جنوب-asrejonoob.ir:امسال هشت طرح سیمانی در کشور راه اندازی می شود که ۲ طرح آن در خوزستان به بهره برداری می رسد.

براساس برنامه پیش بینی شده از سوی انجمن کارفرمایان صنعت سیمان، این هشت پروژه امسال در استان های خوزستان، البرز، بوشهر، ایلام، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، و فارس راه اندازی می شوند.
بنا به اعلام این انجمن، با راه اندازی این هشت طرح سیمانی در مجموع نزدیک به ۳۲ هزار تن به تولید سیمان کشور افزوده می شود.
استان خوزستان دارای ۲ طرح عمران آریا و توسعه کارون به ترتیب با ظرفیت روزانه سه هزار و ۳۰۰ و سه هزار و ۴۰۰ تن است که با تسهیلات بانک های ملی و صادرات بهره برداری می شوند.
برپایه اطلاعات این انجمن، راه اندازی آسیاب سیمان در کارخانه آبیک ( استان البرز) با ظرفیت روزانه هشت هزار و ۵۰۰ تن، پروژه مند دشتی در استان بوشهر با ظرفیت روزانه سه هزار و ۴۰۰ تن، دهلران در استان ایلام با ظرفیت روزانه سه هزار و ۳۰۰ تن، تیس چابهار در استان سیستان و بلوچستان با ظرفیت روزانه سه هزار و ۳۰۰ تن، مجد خواف در استان خراسان رضوی نیز با ظرفیت روزانه سه هزار و ۳۰۰ تن، و طرح توسعه لارستان در استان فارس با ظرفیت روزانه سه هزار و ۳۰۰ تن از دیگر طرح های سیمانی است که امسال به بهره برداری می رسد.
میانگین رشد ظرفیت و تولید سیمان برپایه اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت در فاصله سال های ۹۵- ۱۳۸۵ به ترتیب برابر با ۴٫۶ و هشت درصد بوده، اما با وجود کاهش تولید سیمان در سال های ۹۵- ۱۳۹۳ ظرفیت تولید این صنعت همچنان در حال افزایش است.
براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، ظرفیت تولید سیمان کشور در سال ۱۳۸۵ به میزان ۳۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تن بود که به میزان ۳۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تن تولید شد و در سال ۱۳۹۲ در حالی که ظرفیت تولید ۷۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تن بود به میزان ۷۱ میلیون تن تولید انجام شد که این رقم بالاترین میزان در دوره ۹۵ – ۱۳۸۵ است.
پارسال ظرفیت سیمان کشور به رقم ۸۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسید، اما میزان تولید برابر با ۵۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تن بود.
به گزارش ایرنا، برپایه آمارهای بین المللی سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ جمهوری اسلامی ایران با سهم ۱٫۶ درصدی، رتبه هفتم جهانی را به خود اختصاص داد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.