در صورت تامین اعتبار؛ مشکل آبرسانی و فاضلاب خوزستان ظرف چهار سال به طور کامل حل می شود

عصر جنوب – asrejonoob.ir: معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از بسیج شدن مجموعه دولت و وزارت نیرو برای حل مشکل آب شرب، جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب استان خوزستان تا چهار سال آینده خبر داد.
به گزارش خوزنیوز ؛ رحیم میدانی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، در حاشیه سیزدهمین همایش بین المللی زهکشی در اهواز گفت: در صورت تامین ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار از طریق فاینانس خارجی و منابع عمومی دولت، پروژه های آبرسانی استان خوزستان ظرف سه سال و وضعیت فاضلاب این استان ظرف چهار سال به طور کامل حل می شود.

وی، اولویت بخش آب وزارت نیرو را کاهش مصرف آب به نفع محیط زیست عنوان کرد و افزود: برگرداندن حقابه محیط زیست به خودش موجب می شود تا کشور، گرفتار پدیده های فاجعه باری همچون ریزگرد و خشک شدن تالاب ها نشود.

میدانی تصریح کرد: سال آبی ۹۵-۹۴ که مقداری آب به تالاب هورالعظیم رسید به این دلیل بود که سال پربارانی داشتیم؛ هنر این است که در سال های عادی هم حقابه محیط زیست را به خودش برگردانیم و همین موضوع یکی از مهم ترین مسایل در بخش آب است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، با اشاره به اینکه طرح احیا و تعادل بخشی نیز به دلیل مرتبط بودن با موضوع محیط زیست در همین چارچوب قابل تعریف است، گفت: نیمی از منابع آب کشور که در سفره های زیرزمینی ذخیره شده در صورت عدم مراقبت از دست خواهد رفت؛ بنابراین برگرداندن پایداری و حفظ محیط زیست کشور، از اولویت های ما به شمار می آید.

میدانی با بیان اینکه زمینه های کار را فراهم کرده ایم، خاطرنشان کرد: باید همه کمک کنند تا آب به صاحب حقش برسد، چون اگر مراقبت نشود، آب در مسیر، مصرف شده و به نقطه هدف نمی رسد.

 

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.