ادامه اعتراض کارگران گروه ملی فولاد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: کارگران شرکت گروه ملی صنعتی فولاد با تجمع دوباره، خواستار پرداخت دستمزد و مطالبات معوق خود شدند.

تعدادی از کارگران شرکت گروه ملی برای دومین بار در چهار روز اخیر در محل این شرکت، نسبت به پرداخت نشدن حقوق و مطالبات خود اعتراض کردند.
یکی از کارگران حاضر در این تجمع به ایرنا گفت: حدود ۳۰۰ نفر از کارگران واحد تولید این شرکت، از صبح امروز در مقابل ساختمان معاونت نفتی تجمع کرده و خواستار پرداخت حقوق خود شده اند.
وی که خواست نامش فاش نشود اظهار کرد: کارگران این واحد از مهر ماه و کارشناسان از شهریور ماه حقوق خود را دریافت نکرده اند همچنین مطالبات و تسویه حساب های ۹ ماه گذشته نیز هنوز پرداخت نشده است.
وی با بیان اینکه کارکنان در این مدت به کار خود ادامه داده و تلاش می کنند شرکت سرپا بماند، افزود: شرکت گروه ملی صنعتی فولاد، پنج سال است که به حالت بلاتکلیف مانده و خواسته تمام کارکنان این شرکت تسریع در روند تعیین تکلیف آن است.
بر اساس این گزارش، کارکنان گروه ملی صنعتی فولاد چهارشنبه گذشته نیز تجمعی اعتراضی برای پرداخت نشدن حقوق خود برگزار کردند.
گروه ملی صنعتی فولاد که از قطب های تولید فولاد کشور است در سال ۸۹ با تولید یک میلیون و ۳۶۰ هزار تن محصول نهایی و ۳۰۰ هزار تن فولاد خام (به ترتیب ۱۲ و ۱۳ درصد رشد ) بالاترین رکورد تولید را در کشور داشت .
حمید محمودی مدیرعامل شرکت گروه ملی صنعتی فولاد پیش از این در واکنش به تجمع کارکنان گفته بود: مراحل انتقال مالکیت از سهامداران قدیم به جدید تا آخر دی ماه نهایی شده و بسیاری از مشکلات و دغدغه های کارگران و کارشناسان این شرکت رفع می شود.
به گفته وی، این کارشناسان دغدغه تعیین تکلیف مالکیت شرکت را داشته و در این خصوص جواب قانع کننده ای از ما می خواهند اما برخی مسائل در زمینه واگذاری شرکت از دست ما نیز خارج است و به تنهایی نمی توانیم پاسخگوی مشکلات باشیم و باتوجه به اقدامات صورت گرفته در یک سال اخیر، دادسرا اموال سهامدار پیشین این شرکت را به مزایده گذاشته و بانک ملی نیزبه عنوان مشتری کنونی قرار بود روز سه شنبه تکلیف مالکیت این شرکت را مشخص کند اما در قیمت گذاری این شرکت بزرگ ابهاماتی وجود دارد که در حال بررسی است.
شرکت گروه ملی فولاد ایران (اهواز) که در سال ۸۹ با تولید یک میلیون و ۳۶۰ هزار تن محصول نهایی و ۳۰۰ هزار تن فولاد خام (به ترتیب ۱۲ و ۱۳ درصد رشد ) بالاترین رکورد تولید را در کشور به دست آورد. این شرکت یکی از شرکت های زیرمجموعه گروه امیر منصور آریا بود که پس از کشف فساد مالی در این مجموعه و ارتباط آن با دو بانک بزرگ کشور، مدیریت آن در اختیار دادگستری قرار گرفت.
جواد کاظم نسب الباجی و علی ساری نمایندگان اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی یکم دی درباره بلاتکیلفی شرکت گروه ملی و کارکنان آن به وزیر صنعت تذکر کتبی دادند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.