انتقاد الباجی از امکانات بهداشتی خوزستان

عصر جنوب – asrejonoob.ir: نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: مردم چشم انتظار نتایج رفت و آمد مسؤولان در استان هستند.

در حاشیه سفر معاون وزیر بهداشت به منظور بازدید سرزده از بیمارستان‌های استان، در نشست مشترکی با حضور جواد کاظمی‌نسب نماینده مردم اهواز در مجلس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی به بررسی مسائل و مشکلات بهداشتی و درمانی اهواز پرداختند.

در این نشست جواد کاظمی‌نسب با اشاره به وضعیت نابسامان مراکز درمانی اهواز اظهار کرد: وضعیت، امکانات و نیروی متخصص بیمارستان‌های اهواز متناسب با جمعیت و نیازهای مردم نیست و با توجه به بحران محیط زیستی در استان همچون ریزگرد‌ها و باران‌های اسیدی ضرورت ایجاب می‌کند ضمن توسعه مراکز درمانی نوع و شکل خدمات‌رسانی آنها نیز افزایش یابد.

وی افزود: تعامل صحیح با بیماران، نظارت بر عملکرد پزشکان و کارکنان درمانی و تکریم همراهان بیمار از جمله مطالبات مردم اهواز است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس با اشاره به نشست دو ماه پیش با وزیر بهداشت خواهان جامه عمل پوشاندن به وعده‌های وزارت مربوطه شد و تصریح کرد: انتظار می‌رود وعده‌های مسؤولان وزارت بهداشت به ویژه در خصوص توسعه بیمارستان سینا، ایجاد و راه‌اندازی بیمارستان تنفسی، تامین تجهیزات، امکانات و نیروی مورد نیاز بیمارستان‌های امام، طالقانی و شفا و کمک به بیمارستان‌های آپادانا و علامه کرمی در اسرع وقت تحقق و جامه عمل بپوشاند.

کاظمی‌نسب متذکر شد: مردم اهواز مدت‌ها چشم انتظار نتایج رفت و آمدهای مسؤولان به استان هستند.

وی توضیح داد: اکنون سه شهرستان باوی، حمیدیه و کارون با جمعیتی قریب به ۳۰۰ هزار نفر، فاقد حداقل شاخص‌های بهداشتی و درمانی هستند که هیچ‌گاه پاسخگوی حتی کمک‌های اولیه در حوادث جاده‌ای نیست.

کاظمی‌نسب ادامه داد: ساکنان این مناطق برای انجام معاینات، آزمایشات و امور درمانی با طی کردن فاصله‌های ۳۰ کیلومتری و تحمل مخاطرات جانی ناشی از تصادفات جاده‌ای به اهواز مراجعه می‌کنند.

وی تاسیس مرکز بیمار ـ بستر در شهرستان حمیدیه، احداث بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی در ملاثانی و توسعه و تجهیز بیمارستان سینا را جزء خواسته‌ها و مطالبات اصلی مردم این شهرستان‌ها برشمرد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.