تخت گاز خلبانان از خوزستان با طعم انسانیت

عصر جنوب – asrejonoob.ir: تلاش خلبان اهوازی برای نجات کارگر افغانستانی که در اثر حادثه ساختمانی دستش قطع شده بود بار دیگر دفتر همدلی ایرانی‌ها و افغانستانی‌ها را ورق زد.

روابط عمومی شرکت هواپیمایی آسمان در شیراز اعلام کرد: ساعت ۱۶:۰۰ روز گذشته، پروازی به خلبانی «ایزدی» از فرودگاه اهواز در این شیراز به زمین نشست.

در این پرواز، یک کارگر مهاجر افغانستانی با نام «مظفر سلطانی» ۴۵ ساله که در اثر برخورد با دستگاه میکسر بتن دستش از آرنج قطع شده بود، به شیراز منتقل شد.

در گزارش شرکت هواپیمایی آسمان شیراز آمده است که خلبان ایزدی پس از اینکه اوضاع کارگر افغانستانی را مشاهده می‌کند، با رعایت اصول صحیح آماده نمودن دست قطع شده و داشتن مجوز پزشکی مربوطه و هماهنگی با دکتر «عبدی» پزشک معتمد شرکت آسمان خواستار تسریع امور پرواز  مستقیم به شیراز می‌شود که با هماهنگی برج مراقبت شیراز، پرواز انجام می‌شود.

براساس گزارش شرکت هواپیمایی آسمان، با هماهنگی عوامل دیسپچ اهواز و شیراز جهت آمادگی اورژانس، از زمان بسته شدن درب در اهواز تا خارج شدن مصدوم از هواپیما در شیراز یک ساعت زمان می‌برد، اما هواپیما ۲۰ دقیقه زودتر از موعدش به فرودگاه شیراز رسید.

گزارش می‌افزاید که در کل ۳ ساعت از زمان وقوع حادثه در اهواز تا رساندن کارگر افغانستانی به بیمارستان شیراز به طول انجامید که مدت بسیار مناسبی جهت انجام عمل پیوند بوده است.

شرکت هواپیمایی آسمان گزارش می‌دهد که مظفر سلطانی به اتاق عمل انتقال یافت و خلبان اهوازی نیز به‌صورت مستقیم پیگیر درمان کارگر افغانستانی است.

 

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.