مرز شهرستان های اهواز و کارون تغییر نکرده است

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان با اشاره به اینکه تا کنون مصوبه جدیدی برای تغییرات در محدوده مرز شهرستان های اهواز و کارون ابلاغ نشده است گفت: مصوبه وزارت کشور درباره مرز بین شهرستان های اهواز و کارون به قوت خود باقیست.

حبیب فضل الله پور دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: مصوبه وزارت کشور درباره شهرستان های اهواز و کارون مربوط به چهار سال پیش است و مصوبه جدیدی ابلاغ نشده است.
وی با بیان اینکه تغییر جدیدی در مصوبه قبلی هیات وزیران ایجاد نشده است افزود: تا زمانی که مصوبه جدید هیات وزیرات ابلاغ نشود، مصوبه قبلی به قوت خود باقیست.
به گفته وی، مسائل پیش آمده ناشی از اختلافات محلی در محدوده این دو شهرستان است و به مصوبه ارتباطی ندارد.

*درگیری در دروازه قرآن
در روزهای اخیر اخباری از درگیری ماموران اجرائیات شهرداری های اهواز و کوت عبدالله در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود.
عضو شورای اسلامی شهر کوت عبدالله این درگیری را تایید کرد و گفت: ماموران اجرائیات شهرداری اهواز برای برداشتن ‘دروازه قرآن’ که در ورودی شهر کوت عبدالله قرار دارد اقدام کرده که ماموران اجرائیات شهرداری کوت عبدالله از آن جلوگیری کردند.
جاسم اژدری اختلافات بین شهرداری های اهواز و کوت عبدالله را ناشی از ابهام در مرز این دو شهر دانست و افزود: با وجودی که کوت عبدالله در سال ۹۱ از اهواز جدا و در همان زمان نیز مرز آن با اهواز در زمان دولت قبل تعیین شد اما هنوز ابهاماتی در آن وجود دارد.
وی اضافه کرد: این مصوبه ‘خیابان جنت’ را مرز بین شهرستان های کارون و اهواز دانسته و نمایشگاه خودرو، بنکداران و کوی مهدیس را جزو شهرستان کارون به حساب آورده است.
اژدری اظهار کرد: بعد از آن قرار شد اصلاحاتی در مصوبه بوجود بیاید و پل ششم مرز بین این دو شهرستان منظور شود که البته این مرز جدید هنوز توسط وزارت کشور تایید نشده است.
وی افزود: با وجود تایید نشدن محدوده جدید شهرستان اهواز و قرار گرفتن مجتمع بنکداران در محدوده کارون، اما اخیرا پرونده های بنکداران را از شهرستان کارون گرفته و به اهواز الحاق کرده اند.
این عضو شورای شهر کوت عبدالله همچنین با اشاره به ادعای مدیران شهرداری اهواز مبنی بر ابلاغ مصوبه جدید تعیین مرز این دو شهر گفت: اخیرا شایعاتی مبنی بر ابلاغ محدوده جدید و تعیین پل ششم به عنوان مرز جدید شنیده شده اما هیچ ابلاغی به شهرداری و شورای شهر کوت عبدالله اعلام نشده است.
وی با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری کوت عبدالله از تغییرات جدید هیچ اطلاعی ندارند، افزود: مسئولان شهرستان کارون و کوت عبدالله به مرز جدید اعتراض دارند و در حال پیگیری هستند که مصوبه اجرایی شود و در این زمینه با استاندار خوزستان نیز نشستی برگزار کرده اند.
اژدری تغییر در محدوده کارون را یک کار سیاسی دانست و اظهار کرد: در انتخابات گذشته شوراها محدوده کوت عبدالله بر اساس مصوبه وزارت کشور (خیابان جنت) در نظر گرفتند و صندوق های رای در تمام این محدوده مستقر بود اما هنوز دوره این شورا تمام نشده، دوباره می خواهند مرز این شهر را تغییر دهند.
وی خواستار تسریع در تعیین تکلیف محدوده دو شهر شد و تصریح کرد: برای جلوگیری از تنش در روابط دو شهر و تداخل در وظایف این مساله باید هر چه زودتر حل شود.
مدیرکل سیاسی و تقسیمات کشوری استانداری و عضو شورای اسلامی شهر کوت عبدالله در حالی از مصوبه جدید برای تغییر در مرز شهرستان های اهواز و کارون اظهار بی اطلاعی می کنند که پیش از این شهردار منطقه ۸ اهواز مدعی شده بود مصوبه جدیدی ابلاغ شده که در آن پل ششم به عنوان مرز جدید تعیین شده است.
موسی ممبینی شهردار منطقه ۸ پیش از این گفته بود: محدوده جدید شهرهای اهواز و کوت عبدالله حدود ۱۵ روز پیش ابلاغ شده که پل ششم را مرز بین شهرستان های اهواز و کارون اعلام کرده است و شهرداری کوت عبدالله هنوز مرز جدید بین این دو شهر را نپذیرفته، به همین دلیل طی روزهای اخیر تداخل کاری بین نیروهای خدمات رسانی این دو شهرداری در اطراف اتوبان آیت الله بهبهانی بوجود آمده است که قرار است این موضوع در نشست مشترکی با حضور فرمانداران و شهرداران تعیین تکلیف شود.
شهر ‘کوت عبدالله’ مرکز شهرستان تازه تاسیس کارون، در جنوب اهواز قرار دارد.
این شهر بخشی از مناطق حاشیه اهواز بوده که با مصوبه سفر استانی دولت گذشته در سال ۹۱ از اهواز منفک و با ۹ روستای اطرافش به شهرستان ارتقاء یافت.
این شهر محروم از ابتدای تاسیس با مشکلات بسیاری روبه رو بوده از جمله مرز تعیین شده آن با اهواز مورد اختلاف بوده و در این سال ها منتظر ابلاغ از سوی وزارت کشور بوده است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.