ساختمان فعلی فرمانداری اهواز خانه هنرمندان می شود

عصر جنوب – asrejonoob.ir: فرماندار اهواز گفت:با جابجایی فرمانداری اهواز از مکان فعلی، ساختمان آن به عنوان خانه فرهنگ و هنر به انجمن ها و گروه های فرهنگی هنری واگذار می شود.

ساختمان فعلی فرمانداری اهواز بنای تاریخی مربوط به جنگ جهانی دوم است که لهستانی ها به عنوان هتل آن را ساختند.
اسماعیل ارزانی بیرگانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بسیاری از انجمن های فرهنگی و هنری در اهواز مکانی برای فعالیت ندارند افزود: ساختمان جدید فرمانداری اهواز جنب کتابخانه عمومی شفیعی در حال ساخت و آماده سازی است که بعد از تکمیل ، ساختمان فعلی فرمانداری در اختیار هنرمندان قرار می گیرد تا انجمن های فرهنگی و هنری در آن استقرار شده و مکانی مناسب برای فعالیت هنرمندان باشد.
فرماندار اهواز با بیان اینکه این فضا با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برای هنرمندان آماده می شود ادامه داد: پارسال اعتبار تکمیل ساختمان جدید فرمانداری اهواز به موقع تامین نشد برای همین تکمیل آن با تاخیر رو به رو شد و هم اکنون پس از جابجایی فرمانداری به مکان جدید آماده حضور هنرمندان و گروه های فرهنگی و هنری است.

**زیربنای فرهنگی و هنری اهواز افزایش می یابد
همایون قنواتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز با ابراز خرسندی از این اتفاق به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از مشکلات همیشگی هنرمندان کمبود فضای فیزیکی است هرچند که در چند سال اخیر مکان هایی تحت عنوان خانه هنرمندان در دست ساخت قرار گرفته اما کافی نیست.
وی افزود: با اختصاص ساختمان فرمانداری اهواز به عنوان خانه هنرمندان ، بسیاری از انجمن های فرهنگی و هنری همچون انجمن تجسمی، شعر، داستان، سینمای جوان، خوشنویسی ، انجمن نمایش و سایر انجمن ها در آن استقرار پیدا می کنند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: منطقه ای که ساختمان فعلی فرمانداری اهواز در آن واقع شده وضعیت مناسبی داشته و بنای آن نیز از لحاظ تاریخی قدمت دارد.
وی ادامه داد: انجمن ها می توانند برای ارایه آثار و تولیدات هنری شان از این مکان کمک بگیرند و قطعا هزینه های ما نیز بسیار کاهش پیدا می کند.
قنواتی با بیان این که این فضا مناسب برای بسیاری از نشست های هنری و فرهنگی است توضیح داد: در این مکان گالری های نقاشی و عکس برای ارایه آثار ، سالن جلسات و غیره وجود دارد که بسیاری از نیازهای هنرمندان را برطرف می کند همچنین می توان در آنجا خانه کتاب ایجاد کرد.
وی تاکید کرد: با اضافه شدن این ساختمان، زیر بنای فرهنگی در اهواز بسیار افزایش می یابد و پیشنهاد بسیار خوبی از جانب فرماندار اهواز بود و انتظار می رود سایر دستگاه های اجرایی نیز از اینگونه اقدامات استقبال و حمایت کنند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.