اختلاف اهواز و کارون برسر مرز شهری

عصر جنوب – asrejonoob.ir: شهردار منطقه ۸ اهواز با بیان ابلاغ محدوده شهرهای اهواز و کوت عبدالله گفت:تعیین مرز جدید در روزهای اخیر، اختلاف نظرهایی بین دستگاه های خدمات رسان این دو شهر به وجود آورده است.

موسی ممبینی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:مصوبه جدید استانداری خوزستان در خصوص محدوده شهرهای اهواز و کوت عبدالله حدود ۱۵ روز پیش ابلاغ شده که پل ششم را مرز بین شهرستان های اهواز و کارون اعلام کرده است.
وی هر گونه درگیری بین شهرداری های اهواز و کوت عبدالله در این زمینه را رد کرد و افزود:شهرداری کوت عبدالله هنوز مرز جدید بین این دو شهر را نپذیرفته، به همین دلیل طی روزهای اخیر تداخل کاری بین نیروهای خدمات رسانی این دو شهرداری در اطراف اتوبان آیت الله بهبهانی بوجود آمده است که قرار است این موضوع در نشست مشترکی با حضور فرمانداران و شهرداران تعیین تکلیف شود.
ممبینی با اشاره به کاهش محدوده شهر کوت عبدالله در مصوبه جدید، اظهار کرد:بر اساس این مصوبه اتوبان آیت الله بهبهانی جزو محدوده اهواز است و در روزهای آینده مشخص می شود در حوزه خدمات رسانی شهرداری منطقه ۱ یا منطقه ۸ باید قرار گیرد.
به گزارش ایرنا طی روزهای اخیر خبر درگیری ماموران شهرداری منطقه ۸ اهواز و شهرداری کوت عبدالله در شبکه های اجتماعی منتشر شد.
شهر ‘کوت عبدالله’ مرکز شهرستان تازه تاسیس کارون، در جنوب اهواز قرار دارد.
این شهر بخشی از مناطق حاشیه اهواز بوده که با مصوبه سفر استانی دولت گذشته در سال ۹۱ از اهواز منفک و با ۹ روستای اطرافش به شهرستان ارتقاء یافت.
این شهر محروم از ابتدای تاسیس با مشکلات بسیاری روبه رو بوده از جمله مرز تعیین شده آن با اهواز مورد اختلاف بوده و در این سال ها منتظر ابلاغ از سوی وزارت کشور بوده است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.