انتخابات هیات رئیسه شورای شهر اهواز بازهم لغو شد

انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اهواز که قرار بود روز سه شنبه برگزار شود به دلیل غیبت ۱۰ عضو، بار دیگر لغو شد.

به گزارش ایرنا انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اهواز، با دعوت فرمانداری قرار بود سه شنبه در سالن جلسات شورا تشکیل شود اما به دلیل به حدنصاب نرسیدن اعضا، برای بار دوم لغو شد.
۱۱ نفر عضو حاضر در این نشست با امضای یک صورتجلسه و ارسال آن به فرمانداری، برگزاری نشست بعدی برای انتخابات هیات رئیسه را در ساعت ۱۶ روز ۲۴ شهریور خواستار شدند.
مریم ابریشم کار، ابتسام الباجی، زیبا صالح پور، هدایت ممبینی، حجت مظفری، غلامرضا سبزعلی، احمد باورساد، رامی علاسوند و ناجی سواری غایبان این جلسه بودند و حجت الاسلام کاظم سواری نیز با ۱٫۵ ساعت تاخیر و بعد از اعلام ختم جلسه، وارد سالن شد.

*غیبت میزبان
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اهواز در این نشست با اشاره به غیبت ۱۰ عضو شورا گفت: این نشست تحت عنوان جلسه فوق العاده و بر اساس دعوتنامه مورخ ۲۱ شهریور فرمانداری اهواز برای انتخاب هیات رئیسه شورا تشکیل شده است.
جشمید سلحشور با انتقاد از غیبت فرماندار اهواز در این نشست افزود: با توجه به اینکه ۱۱ عضو حاضر بادعوت فرمانداری حضور یافتند، انتظار می رفت که فرماندار با علاقه بیشتری نسبت به موضوع برخورد کرده و در این نشست شرکت کند، در حالی که نماینده ایشان با یک ساعت تاخیر و بعد از تماس های مکرر اعضای شورا به این جلسه آمده است.

*هیات رئیسه از اعتبار افتاد
سیدمهدی آلبوشوکه عضو شورای اسلامی شهر اهواز همچنین در این نشست گفت: نامه فرماندار باید خطاب به رئیس شورای شهر نوشته می شد، نه خطاب به اعضا، تا هیات رئیسه مجبور به برگزاری انتخابات شوند.
حسین حیدری عضو دیگر شورای اسلامی شهر اهواز در پاسخ اظهار کرد: فرماندار اهواز برای هیات رئیسه اعتباری قائل نیست به همین دلیل در دعوتنامه بجای هیات رئیسه اعضا را خطاب قرار داده است.
وی افزود: بر اساس بخشنامه استانداری خوزستان، شوراهای اسلامی شهرهای استان باید تا ۱۲ شهریور هیات رئیسه خود را انتخاب کنند و بعد از این تاریخ، هیات رئیسه های قبلی جایگاه قانونی ندارند.
حیدری اضافه کرد: هیات رئیسه شورای شهر اسلامی اهواز فقط قسمتی از بخشنامه استانداری را پذیرفته و هیچ جلسه عادی بعد از تاریخ ۱۲ شهریور برگزار نکرده است.
وی با بیان اینکه قانون در مورد لغو جلسات شورا سکوت کرده است، به نماینده فرماندار اهواز پیشنهاد کرد که با توجه به حضور اکثریت اعضای شورا و آمادگی آنها برای رای گیری، انتخابات برگزار شود.

*ادامه اختلافات
بر اساس این گزارش، یکصد و چهل و دومین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز قرار بود ساعت ۱۰ امروز برای انتخاب هیات رئیسه تشکیل شود، اما با گذشت ۱٫۵ ساعت، ۱۰ عضو (که به گروه اقلیت شناخته می شوند)، در این نشست حاضر نشدند.
پیش از این فرماندار اهواز اعلام کرده بود، اگر اعضای شورا انتخابات هیات رئیسه را تا ۲۰ شهریور برگزار نکنند، فرمانداری آن را برگزار خواهد کرد.
مظفری معاون فرماندار اهواز نیز دیروز گفته بود فرمانداری برای برگزاری انتخابات هیات رئیسه در روز سه شنبه به صورت کتبی اعضا را دعوت کرده است. این در حالیست که روابط عمومی شورای اسلامی شهر اهواز یکشنبه گذشته با ارسال پیامک به خبرنگاران، از آنها برای نشست در ساعت ١٠ صبح روز شنبه ٢٧ شهریور دعوت کرده بود.
نخستین جلسه انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اهواز که قرار بود صبح چهارشنبه ۱۱ شهریور برگزار شود به دلیل غیبت ۹ عضو شورا لغو شد.
رامی علاسوند (رئیس فعلی شورای شهر)، ناجی سواری (نایب رئیس)، حجت مظفری، کاظم سواری، مریم ابریشم کار، هدایت ممبینی، احمد باورساد، زیبا صالح پور و غلامرضا سبزعلی غایبان نشست بودند.
انتخاب هیات رئیسه شورای اسلامی شهر در اهواز همیشه با حاشیه و چالش روبه رو بوده است. پارسال نیز انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اهواز که باید ۱۲ شهریور برگزار می شد، تا ۲۳ شهریور به تعویق افتاد.
در نخستین سال فعالیت دوره چهارم شورای شهر اهواز رامی علاسوند، به عنوان رئیس انتخاب شد، در سال دوم حجت الاسلام سعادت نیا و در سال سوم دوباره علاسوند برای این سمت انتخاب شده بود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.