مصرف برق در اهواز برابر با مصرف ۳ استان کشور

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: ‌با توجه به گرمای بیش از حد و افزایش شدید دمای هوا مصرف برق در اهواز از آغاز تابستان تاکنون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳٫۵ درصد افزایش داشته است.

یدالله حضرتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:‌ با توجه به گرمای بی سابقه مصرف برق در شهر اهواز افزایش یافته، به صورتی که مصرف برق در این شهرستان معادل مصرف برق در سه استان کشور است.

وی افزود: ‌پیک مصرف برق در روز گذشته ۲۴۲۵ مگاوات بود در حالی این میزان در روز ۱۲ مرداد سال گذشته ۲۳۴۳ مگاوات بوده است. دمای زیاد هوا به همراه عدم رعایت الگوی صحیح مصرف برق توسط مردم در برخی مناطق باعث افزایش مصرف در حد مازاد بر ظرفیت بار ترانس‌های برق و در نهایت گاها شعله‌ور شدن برخی ترانسفورماتورها و خاموشی‌های ناخواسته شده است.

حضرتی خاطرنشان کرد: ‌در این روزهای گرم از مردم شهر می‌خواهیم تا با رعایت الگوی مصرف برق و پرهیز از استفاده از وسایل برقی غیر ضروری ما را در تامین پایدار برق در این فصل یاری کنند.

وی بیان کرد: ‌با توجه به اینکه کابل‌ها، ترانس‌ها و تجهیزات برقی زیر تابش مستقیم آفتاب قرار دارند ممکن است در صورت عدم رعایت الگوی مصرف برق با گداختگی و سوختگی کابل‌های برق و ترانس‌ها رو به رو شویم و انتظار می‌رود مردم اهواز در صورت مشاهده این موارد مراتب را سریعا به سامانه ۱۲۱ اطلاع دهند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.