عضو شورای شهر اهواز: ساماندهی”منبع ‌آب” کار راحتی نیست

عصر جنوب – asrejonoob.ir: عضو شورای شهر اهواز گفت: ساماندهی مناطق مسکونی که در دامنه کوه در منطقه ۷ شهرداری ایجاد شده‌اند، به کوه‌بری نیاز دارد ولی انجام دادن این کارها در آن منطقه به این راحتی نیست زیرا منطقه‌ای نظامی و تحت نظر مجموعه سپاه است.
جمشید سلحشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، با اشاره به ریزش کوه در منطقه “منبع ‌آب” اهواز بر روی یک منزل مسکونی،  اظهار کرد: در این حادثه که روز گذشته (سه‌شنبه) در خیابان ۲۲ فرعی منطقه منبع آب واقع در محدوده شهرداری منطقه ۷ اهواز رخ داد، ریزش کوه موجب آوار و وارد آمدن خسارات به یک واحد مسکونی شد.

وی افزود: در این رابطه با شهردار منطقه ۷ صحبت کردیم؛ شهرداری منطقه ۷ جزو محروم ترین مناطق شهری است و هر چند این شهرداری بخواهد به مشکلات منطقه رسیدگی کند، از عهده تامین اعتبارات لازم برنمی‌آید. امیدواریم شهردار کلان‌شهر اهواز از منطقه ۷ حمایت کند یا طرح‌هایی که از شهرداری مرکزی اهواز هدایت می‌شوند، جهت ساماندهی این مناطق فرسوده تدوین شود.

سلحشور ادامه داد: ساماندهی مناطق مسکونی که در دامنه کوه در منطقه ۷ ایجاد شده‌اند، به کوه‌بری نیاز دارد ولی انجام دادن این کارها در آن منطقه به این راحتی نیست زیرا منطقه‌ای نظامی و تحت نظر مجموعه سپاه است.

وی گفت: در صحبت‌هایی که انجام دادیم، قرار شد طرحی ارایه شود تا دیگر شاهد وقوع این اتفاق‌ها نباشیم ولی از سوی دیگر مردم نیز باید در ساخت و ساز ایمنی را رعایت و در جای مناسب‌تری سکونت می‌کردند.

عضو شورای شهر اهواز اظهار کرد: همیشه در این منطقه امکان ریزش کوه بر اثر بارندگی و تخریب منازل مسکونی واقع در دامنه و در پی آن خطر جانی برای ساکنان منطقه وجود دارد. مردم از اوایل انقلاب آغاز به ساخت و ساز در منطقه منبع آب کردند و کاش مسئولان آن دوران این اجازه را نداده بودند.

وی افزود: امیدواریم اکنون در این شرایط شهرداری و فرمانداری اهواز و استانداری خوزستان جای بهتری جهت تخلیه منطقه و منتقل کردن ساکنان در نظر بگیرند.

سلحشور گفت: در سال‌های گذشته ظاهرا طرحی جهت تخلیه بخش‌هایی از منطقه منبع آب اجرا شد که به دلیل کمبود اعتبار نیمه‌کاره ماند. در آن طرح، منازل بخشی از این منطقه از سوی شهرداری خریداری و تخریب شد تا فضای سبز ایجاد شود ولی با نیمه‌کاره ماندن طرح، ساکنانی که پیش از آن پول فروش خانه‌هایشان را دریافت کرده بودند، دوباره به همان خانه‌ها بازگشتند و اکنون همچنان در منبع آب ساکن هستند.

وی تصریح کرد: ساکنان بافت‌های فرسوده اهواز، قشر کم‌درآمد و ضعیف هستند و در این وضعیت، باید به بافت‌های فرسوده و مناطق در خطر توجه ویژه‌ای شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.