علاسوند: باید برای جامعه و شهری سالم شهروند سالم داشته باشیم

به گزارش هورنیوز – رامی علاسوند در اولین المپیاد ورزشی که به همت شورا و شهرداری کلانشهر اهواز در جاده ساحلی اهواز چهارشنبه ۲۹  اردیبهشت ماه برگزار شد گفت: باتوجه به برگزاری اولین المپیاد ورزشی توسط شورا و شهرداری اهواز و ارتباط مستقیم این المپیاد با ورزش، جا داره تقدیر و تشکر کنم از خانواده ورزش به جهت کسب موفقیت های اخیر در رشته هایی مثل فوتبال، بسکتبال وچندین رشته دیگر و آرزو مندیم که جوانان این خطه بتوانند همیشه در عرصه های مختلف خوش به درخشند.

۲۰۱۶-۰۵-۱۸_۱۴-۴۴-۵۰

وی افزود: امروزه مطالعات نشان می دهد که ورزش و فعالیت های فیزیکی علاوه بر سلامت جسم بر روان نیز موثر بوده است و در درمان یا کاهش افسردگی و اضطراب نقش مهمی را ایفا می کند. همانطور که یافته های علمی ثابت کرده ورزش کردن بر تمام جنبه های سلامت انسان تاثیرگذار است و بر پایه تحقیقات صورت گرفته عمر ارگانیک اندام های افرادی که از ۲۰ سالگی به طور منظم پنج روز در هفته در ساعت های مشخصی از روز تمرین ورزشی دارند، در ۵۰ سالگی همانند یک فرد ۴۰ ساله عمل می کند، یعنی اینکه ۱۰ سال جوانتر هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز اظهار داشت: یکی دیگر از تاثیرات ورزش بر سلامت روانی فرداست که به صورت کامل ثابت شده، به طوری که بر اجتماعی بودن و توانایی در تحمل استرس و رویارویی با مشکل ها و ناملایمات زندگی تاثیر دارد.

۲۰۱۶-۰۵-۱۸_۱۴-۴۵-۲۸

منتخب مردم اهواز در شوا افزود: به همین بهانه شورا و شهرداری کلانشهر اهواز با نشست های مختلف که با حضور کارشناسان زبده ورزشی برگزار شد، تصمیم گرفت با همکاری اداره ورزش و جوانان اهواز و شما مردم خونگرم اولین المپیاد ورزشی که ذاتاً ورزش همگانی و اشاعه فرهنگ ورزش در میان شهروندان است را برگزار نمایند.

۲۰۱۶-۰۵-۱۸_۱۴-۴۴-۰۷

علاسوند گفت: البته به این واقفیم ایجاد فرهنگ ورزش همگانی در بین اقشار مختلف جامعه نیاز به آموزش دارد و در این راستا نقش دولت، رسانه های گروهی و متولی اصلی ورزش شهر که همان اداره ورزش و جوانان است نمود بیشتری پیدا می کند. در این میان با نگاهی به تأثیر ورزش بر سلامتی جسمانی و روانی و میزان شرکت افراد در دیگر کشورها به نشان از اهمیت آن در زندگی روزمره پی می بریم.

وی اظهار کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب در مورد ورزش همگانی فرمودند، پیشرفت یک کشور منوط به نیروی انسانی سالم، عالم، با همت و دیندار است. و یکی از نتایج فراگیر شدن ورزش همگانی در میان مردم، حل بسیاری از مشکلات اخلاقی جامعه همچون اعتیاد است.

۲۰۱۶-۰۵-۱۸_۱۴-۴۲-۴۲

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز در پایان گفت: به هر تقدیر و با علم به اینکه باید برای جامعه و شهری سالم شهروند سالم داشته باشیم با همراهی گروه حاضر و شما شهروندان عزیز و ارجمند اولین المپیاد ورزشی را آغاز کرده و انشاالله که در آینده بتوانیم مخصوصا ورزش همگانی را در این شهر نهادینه نمائیم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.