ایتالیایی ها در اهواز بیمارستان می سازند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از امضای تفاهم‌نامه با یک شرکت ایتالیایی برای ساخت و تجهیز بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی ۲۰۰۰ تختخوابی در اهواز خبر داد.

دکتر اسماعیل ایدنی در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: در اولین همایش فرصت‌های بین‌المللى سرمایه‌گذارى در حوزه سلامت که ۲۶ اردیبهشت‌ ماه به میزبانی وزارت بهداشت در تهران برگزار شد، تفاهم‌نامه‌هایی میان ایران و سرمایه‌گذاران خارجی در زمینه ساخت ۱۳ هزار تخت بیمارستانی امضا شد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی وزارت بهداشت جهت ایجاد حدود ۱۹ هزار و ۵۰۰  تخت بیمارستانی با استفاده از منابع خارجی در سال ۹۵ افزود: در این راستا، با شرکت‌های خارجی که توانایی مالی در زمینه احداث بیمارستان را دارند و اعلام آمادگی کرده‌اند، تفاهمی سه ماهه امضا می‌شود و در این مدت طرف خارجی باید اطلاعات و طرح مورد نظرش را مشخص کرده و بعد از تایید، در مناقصه شرکت خواهند کرد.

ایدنی با بیان این‌که وزارت بهداشت تفاهم‌نامه ساخت ۱۳ هزار تخت بیمارستانی را با سرمایه‌گذاران خارجی امضا کرده است، گفت: دانشگاه جندی شاپور اهواز نخستین دانشگاه در سطح کشور است که به منظور سرمایه‌گذاری خارجی جهت ساخت بیمارستان انتخاب شد و نخستین جلسه مدیران دانشگاه با شرکت ایتالیایی نیز بعد از ظهر همان روز و در حاشیه همایش فرصت‌های بین‌المللى سرمایه‌گذارى در حوزه سلامت، برگزار شد.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به عنوان یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی منتخب، تفاهم‌نامه ساخت و تجهیز بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی ۲۰۰۰ تختخوابی در اهواز را با شرکتی ایتالیایی به عنوان طرف دوم در برنامه کاری خود قرار داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: بنا بر این تفاهم‌نامه، در فرصتی سه ماهه، دانشگاه جندی شاپور و شرکت ایتالیایی سازنده بیمارستان مذاکره خواهند کرد. در این مدت، کارشناسان شرکت ایتالیایی باید به اهواز بیایند و با کارشناسان دانشگاه جندی شاپور شرایط را بررسی کرده و زمین مورد نظر را ببینند.

وی افزود: دانشگاه نیز باید در این مدت جزئیات مورد نظر خود از جمله این‌که بیمارستان چند تخت و چند بخش داشته باشد و این‌که در زمینه چه درمان‌های تخصصی فعالیت کند، ارائه دهد و شرکت نیز شرایط را برآورد کند تا پس از آن تفاهم‌نامه، به قرارداد ساخت و تجهیز تبدیل شود.

ایدنی گفت: پس از عقد قرارداد، ساخت بیمارستان از طریق فاینانس آغاز خواهد شد؛ فاینانس این پروژه را شرکت ایتالیایی تقبل می‌کند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.