تجمع دستفروشان نادری اهواز مقابل فرمانداری/ معاونت خدمات شهرداری اهواز: هسته مرکزی شهر از وجود دستفروشان پاکسازی شد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: دو هزار بساطی از هسته مرکزی این شهر ساماندهی شده است.

علیرضا حلاج در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هفته گذشته در طرح ساماندهی هسته مرکزی شهر به سرپرستی بهنام علیزاده با مطالعه چند ماه بر روی معظل دستفروشان شهر، هسته مرکزی شهر از وجود دستفروشان پاکسازی شد.

وی افزود: این طرح با پشتیبانی قوه قضایی نیروهای یگان امداد، پرسنل مدیریت پیشگیری و مقابله با تخلفات شهری اجرا شد.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز تصریح کرد: در این طرح بیش از دو هزار بساطی از سطح خیابان سلمان فارسی شرقی و غربی، خیابان حضرت امام و فرعی های بین خیابان امام و سلمان فارسی ساماندهی شدند.

حلاج بیان کرد: برای استقرار و خرید و فروش دستفروشان منطقه ای در پارک ربیع مشخص شده است که می توانند آنجا به امرار معاش بپردازند.

وی عنوان کرد: شهرداری نیز اتوبوس های در ابتدای خیابان سلمان فارسی را به منظور حمل و نقل رایگان مردم تا محل فعلی دستفروشان قرار داده که شهروندان در دوشیفت صبح و بعد ازظهر می توانند از این خدمات استفاده کنند.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز خبر داد: محل کنونی دستفروشان مجهز به پارکینگ، سرویس بهداشتی و همچنین وسایل بازی برای کودکان است.

حلاج یادآور شد: این طرح از هفته گذشته برگزار شده و به صورت ویژه همچنان در هسته مرکزی شهر ادامه خواهد یافت.

 

دستفروشان هسته مرکزی شهر اهواز که چندی پیش با تصمیم مسئولان محلی به پارک ربیع واقع در منطقه آخر آسفالت این شهر منتقل شدند، با نارضایتی از این محل، خواستار استقرار در محل مناسب تری شدند.

 حدود ۵۰ نفر از دستفروشان شهرستان اهواز روز سه شنبه به دلیل استقبال کم شهروندان از این محل، به نشانه اعتراض مقابل فرمانداری اهواز تجمع کردند.

این دستفروشان با در دست داشتن پلاکاردهایی مبنی بر حمایت مسئولان استان بویژه از این قشر از جامعه خواستار مشخص شدن محل مناسب تری برای استقرار خود شدند.
یکی از این دستفروشان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: پارک ربیع از مناطق کم تردد اهواز است و استقرار ما در این محل بیشتر از این که به سود ما باشد برای ما ضرر دارد.
وی که خواست نامش ذکر نشود ادامه داد: دستفروشی اگرچه برای ما مشکلاتی را به دنبال دارد اما تنها راه امرار معاش ماست و هم اکنون بسیاری از دستفروشان با مشکلات جدی معیشتی روبه رو هستند.
وی بیان کرد: مشخص شدن یک محل مناسب در سطح شهر و یا استقرار ما در ساعات خاصی از روز در مرکز شهر تنها درخواست ما از مسئولان است.
پیش از این در پی مصوبه شورای اسلامی شهر اهواز مبنی بر جابجایی دستفروشان هسته مرکزی از روز شنبه چهارم اردیبهشت، تعدادی از دستفروشان خیابان سلمان فارسی (نادری) در دو شب با تجمع در این خیابان نسبت به این مصوبه اعتراض کردند.
به اعتقاد این دستفروشان محلی که برای استقرار آنها در پارک ربیع در نظر گرفته شده، بسیار دورافتاده است و محل مناسبی برای کسب نیست.
پیش از این نیز جانعلی خورشیدی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهواز به ایرنا گفته بود که بر اساس آخرین آمار نشان می دهد که در مرکز شهر اهواز ۷۵۰ نفر دستفروش فعالیت می کنند که ۷۰ درصد آنها جابجایی به پارک ربیع را پذیرفته اند.
همچنین در این خصوص علیرضا حلاج سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز هدف از جابجایی دستفروشان خیابان نادری را ساماندهی عنوان کرده و گفته بود که به دنبال حذف دستفروشان از شهر نیستیم.
یکی از مشکلات مدیریت شهری در این سال ها پدیده دستفروشی بوده است، با این وجود هیچ گاه به صورت ریشه ای به این مساله پرداخته نشده و بیشتر برخوردها مقطعی و قهری و در یک بازه زمانی خاص بوده است.
به همین دلیل پس از هر بار جابجایی، وضع به شکل سابق خود باز می گردد.افزایش دستفروشان همیشه با واکنش و اعتراض کسبه بازار به ویژه در هسته مرکزی شهر اهواز روبه رو بوده است.
اعتراض کسبه خیابان سلمان فارسی (نادری) اهواز به حضور دستفروشان از نیمه آبان سال ۹۴ شروع شد و باعث شد سه روز بازار هسته مرکزی تعطیل شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.