دکتر ساری: استخدام غیر بومی ها محصول انتصاب مدیران غیر بومی است/ شوری آب در حال پیشروی به سوی اهواز است

عصر جنوب – asrejonoob.ir: دکتر علی ساری منتخب مردم اهواز ، باوی ، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای پیشبرد اهداف آتی خود در مجلس اظهار کرد: با توجه به حجم مشکلات موجود در استان، فکر می کنم شخص به عنوان یک نماینده باید در ابتدای امر راه مشخصی را برای خودش ترسیم کرده باشد تا در صورت پیروزی، بداند به کدام سمت خواهد رفت لذا برای حل مشکلاتی که در شهر اهواز وجود دارد با توجه به جم عظیم مشکلات در حوزه های مختلفی چون سلامت، انرژی، آب و حوزه های گسترده ی دیگر که مهم ترین آن ها بیکاری، انتقال آب، ریزگردها، سلامت و آموزش است، انتظار دارم در آینده بیشتر تکنوکرات باشم تا این که از گفتمان ها برای حل مشکلات استفاده کنم. در این راه در کنار دوستانی خواهم بود که در حوزه های مختلف تخصصی حرفی برای گفتن داشته باشند.

آراس نیوز: ساری قدرت لابی گری نمایندگان خوزستان در حوزه ی نفت و گاز را بسیار مهم و تاثیرگذار خواند و خاطرنشان کرد: کمیسیون انرژی اهمیت ویژه ای دارد اما به نظر می رسد نمایندگان استان ما در این کمیسیون یا متوجه مباحث مطرح شده در کمیسیون نمی شوند و یا از مشاورینی که می توانند در این زمینه کمکی کنند استفاده نمی کنند و صرفا وقت را در اختیار کسانی گذاشته اند که به شکل منفی از آن استفاده کرده اند.
دکتر علی ساری در گفتگو با آراس نیوز : استخدام غیر بومی ها محصول انتصاب مدیران غیر بومی است
منتخب مردم اهواز ، باوی ، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی افزود: هر نماینده حق دارد در سه کمیسیون فعالیت داشته باشد اما به نظر من نگاه ویژه ی ما باید بر کمیسیون انرژی باشد زیرا این کمیسیون شالوده ی وزارت نفت و نیرو است.
این استاد دانشگاه و پژوهشگر برتر کشور بر استفاده از مباحث نوین جهانی در بحث نیرو تاکید کرد و گفت: در حالی که در مباحث روز برای حل معضل سرعت از مباحث نوین کنترل سیستم ها ی توربین استفاده می کنند، سیاست وزارت نیرو در مبحث انرژی و تولید برق، ایجاد سد است؛ امری که تا به امروز کاملا به ضرر کشاورزی استان تمام شده است بنابراین ضروری به نظر می رسد که وزارت نیرو از جمله تلفیق نیرو های جدید یا انرژی های نو را مد نظر قرار داشته باشد تا بتواند برنامه های وزارت را که همگی سمت و سوی ایجاد سد دارد به نوعی کم کند.

شوری آب در حال پیشروی به سوی اهواز است

منتخب مردم اهواز ، باوی ، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی به لزوم توجه به گسترش و پیشروی شوری آب دریا به سوی شهرستان های آبادان و اهواز اشاره کرد و یادآور شد: در مزارع بالادست به دلیل وجود آب کافی معمولا مشکل کم آبی وجود ندارد اما در حوزه های پایین دست به دلیل ساخت سدها مشکلات عدیده در کشاورزی به وجود می آید و به علاوه هجمه ی دریا را نیز داریم؛ به معنا که به دلیل نداشتن سد در پایین دست، شوری آب تا ۲۵ کیلومتر اهواز رسیده و این تنها و تنها به دلیل پایین آمدن سطح آب است.
دکتر علی ساری در گفتگو با آراس نیوز : استخدام غیر بومی ها محصول انتصاب مدیران غیر بومی است
منتخب مردم اهواز ، باوی ، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سال ۸۵ پس از کاهش نزولات جوی با معضل کم آبی مواجه شدیم و در پی آن سیاست های نادرست وزارت نیرو در این زمینه بر همگان روشن شد. از سوی دیگر وزارت نفت نیز مشکلات این منطقه را دو چندان کرده است و برای گسترش میادین جدید خود به تخریب تالاب ها از جمله هور العظیم روی آورده است و با وجود این که این وزارت خانه بیشترین سطح در آمد را از حوزه ی کارون دارد اما کم ترین بهره نصیب این حوزه می شود. در کل باید گفت سیاست های تلفیقی این دو وزارت خانه عملا باعث شده این منطقه به شکلی اساسی دچار آسیب شود بنابراین نیاز داریم تا در این کمیسیون به شکلی اساسی حضور داشته باشیم تا حداقل بتوانیم جلوی این رویداد غلط را بگیریم.

او در ادامه افزود: در کنار آن، نمایندگان استان در حوزه ی کشاورزی و سلامت نیز حضور خواهند داشت و لذا پتانسیل لازم برای کنترل این مسئله ی مخرب را خواهیم داشت.اگر به این شیوه در آینده به جلو قدم بر داریم، می توانیم گام مثبتی هرچند اندک در این زمینه برداریم.

منتخب مردم اهواز ، باوی ، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی به معضل استخدام افراد غیربومی در استان اشاره و ضمن انتقاد از ایجاد بسترها در این زمینه بیان کرد: بستر نخست آزمون هایی است که همگی در سطح کشور می توانند با توجه به نمره ی کسب شده استخدام شوند و چون در زمینه ی آموزش کاستی های زیادی در استان وجود دارد، لذا فرزندان ما ممکن است در این زمینه خیلی موفق نباشند و بستر دوم که در سطح گسترده ای وجود دارد، وجود مدیران غیربومی ای است که در جذب پیمانکاران غیر بومی تلاش مضاعفی دارند و بدین گونه راه را برای استخدام افراد غیربومی هموار می کنند و تنها چاره این است که در این بخش از پیمانکاران بومی به شکل اساسی حمایت شود.

وی اضافه کرد: در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری نیز اکثر پیمانکاران غیربومی هستند و اشتغال ۹۰ درصدی افراد بومی حقیقت ندارد و بومی بودن شاغلان این طرح “بومی کلیشه ای” و در مشاغل سطح پایین است.

نامزد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در آغاز پروسه ی انتخابات تنها یک فرد مستقل هوادار اصلاحات بودم و عضو هیچ حزب و دسته ای نبودم؛ اما به دلیل نزدیکی مصالح اصلاح طلبان با خواسته های مردم، به ائتلاف آنان پاسخ مثبت دادم اما اگر در آینده خواسته های اصلاح طلبان در تعارض با مصالح و خواسته های مردم حوزه ی انتخاباتی ام و استان خوزستان باشد، من در کنار مردم خواهم بود.

راهکارهای علمی همراه با راهکارهای سیاسی؛ راه برون رفت از مشکلات استان

علی ساری بر استفاده از پتانسیل های موجود برای ایجاد توسعه ی متوازن در استان تاکید کرد و اذعان داشت: برای توسعه ی متوازن در استان پتانسیل هایی وجود دارد که می توان از آن ها استفاده کرد. تنها ۱۰ درصد شهرک ها در بحث صنایع کوچک یا کارگاه های کوچک، فعال هستند. در بحث کشاورزی نیز به علت سیاست های نادرست مدیریتی، آب دچار نقصان شده؛ لذا می طلبد توازن لازم ایجاد شود و خواستار اصلاح سیاست ها شد. نمایندگان استان اگر در کنار یکدیگر باشند، می توانند تغییری ملموس در این بخش ایجاد کنند.

منتخب مردم اهواز ، باوی ، حمیدیه و کارون ادامه داد: یکی از استراتژی هایی که در ارتباط با مباحث چانه زنی می توان تدوین کرد، وجود افراد پیشکسوت است که تقریبا راه ها را رفته اند و می توانند این پتانسیل ها را ایجاد کنند. هم چنین با استفاده از مشاوران و افراد نخبه از هر طیف که بتوانند کمک کنند، می توان قدرت چانه زنی را بالا برد.

ساری عنوان کرد: راهکارهای علمی توام با راهکارهای سیاسی می توانند ما را در برون رفت مشکلات استان نجات دهند و صرفا راهکارهای سیاسی یا علمی چاره ساز نیست.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.