به دلیل طغیان دز؛ یک جاده روستایی در اهواز به زیر آب رفت!

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رئیس جمعیت هلال احمر اهواز گفت: جاده ارتباطی روستای سید ظاهر بخش مرکزی شهرستان اهواز به دلیل طغیان رودخانه دز، از صبح روز سه شنبه به زیر آب رفت.

فتح اله هاشم نژاد بیان کرد: علاوه بر جاده ارتباطی دو روستای سید یدیم و سید هاشم در بخش مرکزی اهواز نیز از روز شنبه بدلیل طغیان آب رودخانه دز به زیر آب رفته است.
وی گفت: با همکاری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، جهاد نصر و قرارگاه خاتم الانبیاء در اطراف روستای سید ظاهر خاکریزی ایجاد شده تا آب به درون روستا وارد نشود و تاکنون نیز وضعیت کنترل شده است.
هاشم نژاد با اشاره به اینکه روستای سید ظاهر در جاده دغاغله اهواز است افزود: زنان و کودکان روستای سید ظاهر تخلیه شده اند اما در حدود ۱۳۰ نفر از مردان و جوانان این روستا برای نگهداری از زمین های کشاورزی و اموال خود حاضر به تخلیه روستا نیستند.
رئیس جمعیت هلال احمر اهواز بیان کرد: همچنین زنان و کودکان دو روستای سید یدیم و سید خاشم شهرستان اهواز نیز تخلیه شدند اما در حدود ۱۲۰ نفر در روستای سید یدیم و ۵۰ نفر در روستای سید هاشم حاضر به تخلیه نیستند.
وی افزود: در حدود دو هزار بطری آب، دو هزار کنسرو و دو هزار قطعه نان روز سه شنبه به روستای سید ظاهر فرستاده شد.
هاشم نژاد افزود: میزان آب در روستای سید ظاهر اهواز بسیار بالا است و امکان شدت گرفتن آن و خطر آفرین بودن آن بسیار زیاد است.
رئیس جمعیت هلال احمر اهواز گفت: ۲۰۰ مامور امداد و نجات هلال احمر و یک تیم ۱۵ نفری زن در شهرستان اهواز در حال خدمات رسانی هستند. ۶۰ چادر در مناطق آسیب دیده و اردوگاه های در نظر گرفته شده در تعدادی از روستاهای اهواز برپا شده و ۱۵۰ چادر دیگر نیز آماده برپا شدن هستند.
هاشم نژاد بیان کرد: در سه نقطه روستای گبیر یک، الهایی و سید خاور از توابع اهواز نیز اردوگاه برپا شده است.
بارندگی شدید در هفته گذشته باعث طغیان رودخانه دز و بروز سیل در برخی شهرستان ها و روستاهای خوزستان شد.

ایرنا/*

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.