سیلاب کارون هنوز به اهواز نرسیده است/ مردم باید احتیاط را رعایت کنند و گوش به زنگ مسئولان باشند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان گفت: افزایش دبی رودخانه دز در این شرایط عادی است و نگرانی در این خصوص وجود ندارد زیرا اکنون دبی ورودی این رودخانه حدود ۱۶۰۰ متر مکعب بر ثانیه است و این عدد با دبی ۸۰۰۰ مترمکعب که در روزهای گذشته وجود داشت، بسیار فاصله دارد.

هوشنگ حسونی​زاده در گفت‌​وگو با ایسنا، اظهار کرد: آبهایی که در سطح زمین، چاه‌ها و نهرها جمع می‌شوند، متعاقبا به سوی رودخانه می‌روند که این موضوع موجب ایجاد نوساناتی در دبی رودخانه‌ها می‌شود اما این شرایط طبیعی است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی افزود: رعایت احتیاط توسط مردم در تمام مناطق حاشیه رودخانه‌ها لازم است اما هیچ مشکلی در این حوزه‌ها وجود ندارد و شرایط کاملا کنترل شده است.

حسونی زاده تصریح کرد: به احتمال فراوان، دبی خروجی دز را بر روی ۱۲۰۰ یا ۱۳۰۰ متر مکعب بر ثانیه تنظیم کنیم که این میزان نیز کاملا کنترل شده است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد اما مردم باید احتیاط را رعایت کنند و گوش به زنگ مسئولان، بخشداران و فرمانداران شهرستان‌های خود باشند.

وی گفت: در سایر حوزه‌ها، شرایط کاملا کنترل شده است و خروجی رودخانه‌ها در وضعیت عادی قرار دارد و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد اما مردم نباید کار را تمام‌شده بدانند و با توجه به نوساناتی که در دبی آب رودخانه‌ها به وجود می‌آید سعی کنند در حاشیه رودخانه‌ها حضور نداشته باشند.

حسونی زاده در خصوص سیلاب اهواز عنوان کرد: سیلاب کارون هنوز به شهرستان اهواز نرسیده و مردم باید از کنار این رودخانه فاصله بگیرند تا مشکلی در این زمینه برای آن‌ها به وجود نیاید.

معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان خاطرنشان کرد: دبی رودخانه کارون به تدریج در حال افزایش است و اکنون به حدود ۷۰۰ مترمکعب بر ثانیه رسیده است که در این خصوص مردم باید به توصیه‌های مسئولان توجه کنند و از حاشیه رودخانه فاصله بگیرند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.