سهمیه بنزین یورو چهار در اهواز به بیش از دو برابر افزایش یافت

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه اهواز گفت: سهمیه بنزین یورو چهار در کلانشهر اهواز از ۵۰۰هزار لیتر در روز به یک میلیون و ۲۰۰هزار لیتر افزایش یافت.

عبدالصاحب شمخانی گفت: با افزایش سهمیه بنزین یورو چهار که از پالایشگاه شازند اراک تامین می شود امکان توزیع این نوع بنزین در همه جایگاههای سوخت حومه کلانشهر اهواز فراهم می شود.
وی با بیان اینکه بنزین یورو چهار نقش مهمی در کاهش آلودگی هوای اهواز دارد افزود: توزیع بنزین یورو چهار از آبان ماه سال جاری در کلانشهر اهواز شروع شده و شاخص ها از کاهش آلودگی زیست محیطی در اهواز حکایت می کند.
مدیرشرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه اهواز در ادامه هزینه جابجایی این میزان بنزین از پالایشگاه شازند اراک به اهواز بوسیله نفتکش را بسیار سنگین بیان کرد و افزود: بیشتر بنزین ارسالی از این پالایشگاه به صورت مستقیم در جایگاه های سوخت تخلیه می شود و بخشی نیز بنا به ضرورت در انبار نفت نظامیه در پنج کیلومتری شمال اهواز نگهداری می شود.
توزیع بنزین یورو چهار در قالب یک طرح ملی به تدریج از دو سال پیش در کلانشهرهای کشور شروع شده و اهواز آخرین کلانشهری بود که به این طرح پیوست.
کلانشهر اهواز یک میلیون و ۳۰۰هزار نفر جمعیت دارد و بیش از ۴۰۰هزار دستگاه وسیله نقلیه در آن تردد می کنند.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در سفر روز دوشنبه خود به خوزستان ضمن ابراز خرسندی از روند توزیع بنزین یورو چهار و متعاقب آن کاهش آلودگی هوای اهواز از افزایش سهمیه این نوع بنزین در این کلانشهر خبر داده بود.
پیش تر قرار بود سهمیه بنزین یورو چهار کلانشهر اهواز از طریق پالایشگاه نفت آبادان و توسط لوله به اهواز انتقال یابد ولی به دلایلی این امر محقق نشد.
پالایشگاه نفت آبادان در ۱۱۰کیلومتری جنوب اهواز با اینکه یکی از قدیمی ترین پالایشگاههای جهان است و حدود ۲۵درصد فراورده های سوختی کشور را تامین می کند ولی با این حال هنوز واحد تولید بنزین یورو چهار در آن به بهره برداری نرسیده است.
بنا به این گزارش توزیع گازوییل یورو چهار قبلا برای اتوبوس های حمل و نقل درون شهری کلانشهر اهواز توسط شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه اهواز با هدف کاهش زیانبار آلودگی هوا شروع شده بود.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.