تجمع مغازه داران مقابل فرمانداری اهواز/ معظل دستفروشان حاصل بی تدبیری مسئولان است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: چندسالی است بحث ساماندهی دستفروشان در شهر اهواز به یک معظل بزرگ تبدیل شده است. معظلی که دیروز و امروز مغازه‌های خیابان سلمان فارسی را به تعطیلی کشاند.

حدود ۳۰۰ نفر از این مغازه‌داران  روز گذشته در اعتراض به عدم ساماندهی دست فروشان، با تجمع در فرمانداری اهواز و دیدار با ارزانی، نسبت به بی‎توجی چند ساله مسئولان برای حل این معضل اعتراض کرده و از فرمانداری درخواست کردند اقدامات لازم برای ساماندهی دستفروشان را هرچه سریع‌تر اجرایی کنند زیرا تا به نتیجه نرسیدن این اعتراض مغازه‎ها بازگشایی نخواهند شد.

یکی از مغازه‌داران خطاب به فرماندار اهواز عنوان کرد: تا اطلاع ثانوی مغازه‌ها و پاساژهای خیابان سلمان‌فارسی تعطیل هستند و تاریخ بازگشایی نیز بستگی به مدت زمان حل این معضل دارد و به محض اینکه دستفروشان ساماندهی شدند، ما نیز نسبت به باز کردن مغازه‌های خود اقدام می‌کنیم.

وی ادامه داد: چرا چندسالی است حل این مشکل به حال خود رها شده و تخلف بخش اجرائیات شهرداری اهواز که  برای ما محرض است مورد رسیدگی قرار نمی‌گیرد؟! از نظر ما اجرائیات با دستفروشان در ارتباط می‌باشد در غیر این صورت وقتی مطالبه ما به حق و قانونی است و بارها در خصوص آن تصمیم‌گیری شده، چرا هیچ اقدام مثبت و قابل ذکری در این خصوص مشاهده نمی‌کنیم؟!

مغاره‌دار دیگری نیز با بیان اینکه دست‌فروشان اقدام به تهدید کرده و گفته‌اند در نشانه به این اعتراض، پاساژها را به آتش می‌کشند، اظهار داشت: چرا  چندسالی است مسئولان اجرائیات شهرداری از سمت خود برکنار نشده‌اند؟! این امر باعث شده دستفروشان با این مسئولان در ارتباط بوده و مانع اجرای قانون شوند.

وی ادامه داد: طبق قانون وقتی شهرداری تخلفی را مرتکب شود، باید به شورای شهر مراجعه کرد! ما اعتراض خود را به شواری شهر نیز برده‌ایم اما هیچ اقدام مؤثری در این خصوص صورت نگرفته است.

یکی دیگر از مغازه‌داران نیز با بیان اینکه استاندار خوزستان پیش از سال نو وعده برچیده شدن دست‌فروشان پس از تعطیلات را داد گفت: ماه‌هاست از وعده آقای مقتدایی می‌گذرد و هیچ اتفاقی در این زمینه رخ نداده است. استاندار یا به وعده خود عمل کند و یا حرف خود را پس بگیرد.

ارزانی، فرماندار اهواز نیز در این جلسه خطاب به این مغازه‌داران که تأکید داشتند تا حل مشکل ساماندهی دستفروشان، نسبت به بازگشایی پاساژها و مغازه‌های خود اقدام نمی‌کنند، عنوان کرد: در اینکه زد و بندهایی در این خصوص وجود دارد و پیاده‌روها اجاره داده می‌شوند هیچ شکی نداریم اما از شما تقاضا داریم نمایندگان خود را معرفی کرده و تا با برگزاری جلسه‌ای نسبت به حل ریشه‌ای این مشکل اقدام کنیم.

وی افزود: اگر مدت یک هفته آینده اقدام مؤثر و قابل توجهی صورت نگرفت، هرگونه تصمیمی از سوی مغازه‌دارن مبنی بر تعطیلی محل کسب خود برای ما قابل احترام است.

فرماندار اهواز در جمع خبرنگاران در این خصوص اذعان داشت: مغازه‌داران در خصوص اعتراض خود کاملا حق دارند اما با توجه به درخواست علما و بزرگان شهر، معتقد هستیم برخورد قهری در این موضوع جایگاهی ندارد.

وی ادامه داد: مدت‌هاست تلاش داریم با در نظرگرفتن مکان‌های مناسب برای دست فروشان، این مشکل را حل کنیم اما متأسفانه بنا به دلایل مشخصی این زمان‌بندی برای ساماندهی دست‌فروشان به نتیجه مطلوبی نرسید.

ارزانی تأکید کرد: در نظر داریم طی جلسه‌ای با حضور نمایندگان مغازه‌داران و شهرداری این موضوع را بصورت نهایی حل کرده و کم کاری‌های گذشته را جبران کنیم.

فرماندار اهواز در پاسخ به این سؤال که برای تهدیدهای صورت گرفته در خصوص آتش زدن مغازه‌ها از سوی دست‌فروشان تأکید کرد: این اقدام بدون شک صورت نمی‌پذیرد و در صورت بروز هرگونه تخلفی به شدت با آن برخورد خواهیم کرد.

 ** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.