آیت الله حیدری: مخالفین برجام اختلافات را کنار بگذارند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: امام جمعه موقت اهواز با اشاره به تصویب برجام در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و تایید آن از سوی شورای نگهبان تاکید کرد: افرادی که در گذشته با برجام مخالفت می کردند، با تصویب آن در مجلس و شورای نگهبان باید به قانون تمکین کرده و اختلافات را کنار بگذارند.

آیت الله محسن حیدری در خطبه های نمازجمعه این هفته اهواز در جمع نمازگزاران اظهار کرد: برجام، حاصل مذاکرات ۱۲ ساله دولت جمهوری اسلامی ایران با کشورهای ۱+۵ برای تعیین تکلیف فعالیت های هسته ای بود و بالاخره فرجام خود را پیدا کرد.
وی افزود: قدرت های جهان می خواستند که ایران را حتی از فعالیت های صلح آمیز هسته ای محروم کنند، ولی ایران در این توافقنامه به هدف خود یعنی رسمیت بخشیدن به فعالیت هسته ای دست یافت.
وی ادامه داد: مخالفت با برجام اگر جنبه کارشکنی و مقابله با دولت باشد، خلاف شرع است و دولتمردان نیز باید طبق قانون عمل کنند و نباید اجازه داده شود که ماموران آژانس به عنوان جاسوس از مراکز نظامی گزارش تهیه کنند و به ضرر ملت تمام شود.  امام جمعه موقت اهواز از همگان خواست، بر حسن اجرای برجام نظارت کنند.
*** تشیع لندنی در کمین جوانان
عضو مجلس خبرگان همچنین نسبت به انحرافاتی که تشیع را تهدید می کند هشدار داد و گفت:’تشیع لندنی’ یا ‘تشیع انگلیسی’ یک خطر جدی است که جوانان باید با بصیرت با آن برخورد کنند.
وی با بیان اینکه جریاناتی وجود دارد که تحریف عاشورا را سازماندهی می کند، افزود:مدارکی وجود دارد که نشان می دهد استعمار برای لوث کردن انقلاب امام حسین و توقف ماهیت ضد استعماری آن اقدامات و تحریفاتی شکل داده است که امام خمینی (ره) آن را ‘شیعه لندنی’ یا ‘تشیع انگلیسی’ نام گذاشتند.
وی با بیان اینکه اعمالی مانند قمه زنی در بعضی هیات های عزاداری و نشان دادن امام حسین (ع) به نوعی که باعث وهن دین می شود را نشانه های تحریف دانست و گفت: امام حسین (ع) شجاعانه به میدان رفت و برای تحقق اهداف خود با آگاهی و اقتدار قیام کرد.
آیت الله حیدری اضافه کرد: به فرموده امام خمینی(ره) اسلام ناب محمدی همان اسلام راستین است که اباعبدالله الحسین (ع) برای آن قیام کرد اما ‘اسلام آمریکایی’ شکل تحریف شده اسلام است.
امام جمعه موقت اهواز همچنین با بیان ارتباط طرفداران ‘تشیع لندنی’ با انگلیس اظهار کرد: این افراد که مرکزشان در لندن است، هم اکنون در ایران، عراق و سوریه فعالیت می کنند و در بعضی از هیات های عزاداری بروز می کنند و جوانان را اغوا می کنند.
وی با بیان اینکه اغلب هیات های عزاداری بسیجی و ولایتمدار هستند گفت: تحریف یک چالش عمومی و جدی است که همه حقایق الهی در معرض آن قرار گرفته اند و منشاء آن جهل و بی خبری و برداشت های غلط از نهضت عاشوراست.
حیدری اضافه کرد: منشاء برخی از تحریف ها، هواهای نفسانی و وابستگی های حزبی است که برخی افراد باسواد که از تاریخ عاشورا مطلع هستند برای توجیه تفکرات خود دست به تحریف می زنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنانش با بیان برگزاری همایش شیرخواران حسینی در کشور، آن را سنت حسنه دانست.
وی همچنین از برگزاری نمایشگاه اهواز در گذر تاریخ اسلامی تقدیر کرد.
حیدری شهادت سرداران خوزستانی مختاربند و حسونی زاده را نیز یادآور شد و گفت:مراسم تشییع این دو شهید، هفته آینده در اهواز برگزار می شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.