انعقاد تفاهم نامه فاز نخست احداث نیروگاه خورشیدی بین شرکت آلمانی و برق منطقه ای خوزستان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: تفاهم نامه فاز اول احداث نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی (فتوولتائیک) در اهواز بین شرکت آلمانی Green 3000 وشرکت برق منطقه ای خوزستان منعقد شد.

به گزارش خوزنیوز؛ گروه دیگری از سرمایه گذاران آلمانی با حضور در شرکت برق منطقه ای خوزستان و دیدار با مدیرعامل این شرکت جهت احداث و راه اندازی نیروگاه‌های تولید انرژی های تجدید پذیر اعلام آمادگی کردند.

در ابتدای این نشست محمود جانقربان با استقبال از این همکاری گفت: باتوجه به وضعیت آب وهوایی خوزستان ، احداث نیروگاه‌های بادی وخورشیدی جهت تولید انرژی های تجدیدپذیر می تواند ضمن جذب سرمایه گذاری های خارجی در صنعت برق خوزستان ، در تامین بخشی از نیاز انرژی برق مشترکان صنعتی و خانگی منطقه کمک شایانی نماید.

وی افزود: برهمین اساس و در ادامه پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در دفتر مدیریت انرژی معاونت برنامه ریزی و تحقیقات این شرکت و در راستای جذب اینگونه سرمایه گذاری ها در استان ، پس از دیدار با مدیرعامل شرکت آلمانی Green 3000 تفاهم نامه احداث نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی در اهواز منعقد شد که می توان امیدوار بود علاوه بر اشتغال زایی در منطقه ، انتقال دانش فنی از طریق آموزش نیروی انسانی در کشور آلمان نیز صورت پذیرد.

در ادامه محسن ارفاق مدیر دفتر مدیریت انرژی این شرکت نیز گفت: پس از اجرای فاز نخست این تفاهم نامه در آینده نزدیک نیز با فراهم آمدن زمینه های لازم احداث نیروگاه ۱۰۰مگاواتی در خوزستان توسط این شرکت آلمانی در برنامه کار خواهد بود.

همچنین در این دیدار آندریاس رنکر مدیر عامل شرکت Green 3000با ابراز خرسندی از آغاز دور جدید همکاری های متقابل بین دو کشور ایران و آلمان گفت: برای ما مهم افزایش و ارتقاء همکاری های اقتصادی بین ایران و آلمان است که با توجه به تجارب و توانمندی هایمان در انجام این پروژه ها در دیگر کشورها حداکثر تلاش را در جلب رضایت از انجام کار خواهیم کرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.