۶ نفر نامزد ریاست شورای شهر اهواز هستند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر اهواز، از نامزدی شش نفر از اعضا برای ریاست آتی این شورا برای یکسال آینده خبر داد.
حجت الاسلام کاظم سواری اظهار کرد: قرار است در نشست شنبه آینده این شورا، زمان انتخابات هیات رییسه شورا مشخص شود. انتخابات هیات رییسه شوراها هر سال یکبار برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه ممکن است این تعداد در روزهای آتی بیشتر یا کمتر شود افزود:سید محمدجواد رضوی، رامی علاسوند، حجت الاسلام قربانعلی سعادت نیا، زیبا صالح پور، مریم ابریشم کار و هوشنگ شیرمردی اعضایی هستند که تاکنون برای نامزدی ریاست شورای شهر اهواز اعلام تمایل کرده اند.
منشی دوم شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه تعیین شاخص هایی برای انتخاب رییس شورا لازم است، اظهار امیدواری کرد که کثرت نامزدها برای تعیین رییس آینده مشکل ساز نشود.
وی با اشاره به اینکه زمان برگزاری انتخابات هیات رییسه شورا هنوز مشخص نشده، اضافه کرد: در کشور ۱۲ شهریور انتخابات برگزار می شود اما در اهواز پارسال با یک ماه تاخیر انجام شد به همین دلیل باید از مرکز استعلام کنیم و شنبه آینده نیز جلسه ای برای تعیین زمان انتخابات برگزار می کنیم.
انتخابات هیات رییسه شورای اسلامی شهر اهواز پارسال با چالش بسیاری همراه بود. لغو جلسه انتخابات برای سه نوبت باعث شد که فرماندار اهواز اعلام کند برای هر چیزی حتی انحلال شورا آماده باشید. در نهایت فرمانداری اهواز بود که زمان برگزاری جلسه را تعیین کرد و انتخابات ۵ مهر ۹۳ برگزار شد.
از میان اسکندر زنگنه و حجت الاسلام قربانعلی سعادت نیا در نهایت سعادت نیا به عنوان رییس شورا در سال دوم فعالیت، انتخاب شد. رامی علاسوند در نخستین سال فعالیت شورای اسلامی شهر اهواز، رییس این شورا بود.
در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر اهواز تعداد اعضای شورا از ۹ عضو به ۲۱ عضو افزایش یافت./ ایرنا**
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.