ادامه آتش سوزی در زباله دان اهواز

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رییس اداره حفاظت محیط زیست اهواز از ادامه آتش سوزی در مدفن زباله های این شهر ، از یک هفته پیش تاکنون خبر داد.

علی بنی عگبه روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مدفن جدید زباله های اهواز در منطقه ‘سفیره’ از یک هفته پیش دچار آتش سوزی شده ،و تاکنون شهرداری اهواز نتوانسته آتش سوزی را مهار کند.

وی دلیل این آتش سوزی را دفن غیراصولی زباله در این مکان عنوان کرد و گفت: پسماندهای شهری که برای دفن به سفیره می رود باید به روشی خاص و در سلول های تهیه شده در لایه های مختلف دفن و فشرده سازی شوند و گازهای تولید شده نیز توسط لوله هایی خارج شوند اما به دلیل اختلال در این روش ها گاز محبوس شده از سلول خارج نشده و ایجاد آتش سوزی کرده است.

وی با اشاره به اینکه در اثر فعل و انفعالات زباله گاز ‘متان’ تولید می شود اظهار کرد: سوخت ناقص زباله نیز تولید گازهای سمی می کند که این دود و گازهای آلوده ساکنان را دچار مشکل کرده است.

بنی عگبه با اشاره به استفاده از خاک برای خاموش کردن این آتش، گفت: کوتاهی در خاموش کردن آتش باعث شده این آتش سوزی با گذشت یک هفته همچنان ادامه داشته باشد.

با وجود تماس با معاون خدمات شهری و رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری برای جزییات این حادثه، پاسخی دریافت نشد.

با تعطیل شدن مدفن قدیمی پسماندهای اهواز در سال ۹۱ در منطقه ‘برومی’، مدفن جدید در منطقه ‘سفیره’ راه اندازی شد.

قرار بود در این محل زباله ها به روش خاص موسوم به ‘فوکوئوکا’ دفن شود تا کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود. در این روش سلول های مخصوصی برای دفن زباله تهیه می شود.

پیش از این نیز مدفن قدیمی در برومی به دلیل گازهای ناشی از فعل و انفعالات شیمیایی دچار آتش سوزی می شد و مشکلاتی برای ساکنان روستاهای اطراف بوجود می آورد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.