فوتبال خوزستان در لیگ برتر رو به نابودی!/ استقلال از خوزستان خارج می شود؟

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: باشگاه استقلال خوزستان این روزها در بلاتکلیفی محض به سر می‌برد و تکلیفش به هیچ عنوان مشخص نیست.

در حالی که از پایان فینال جام حذفی و آغاز فصل نقل و انتقالات لیگ پانزدهم حدود ۲۰ روز می‌گذرد، باشگاه استقلال خوزستان در بلا تکلیفی مطلق به سر می‌برد و این موضوع فقط یک دلیل اصلی دارد و آن هم عدم تمایل بانک ملی به تیمداری در لیگ برتر است. حال شاید این سوال پیش آید که این موضوع چه ارتباطی به بانک ملی دارد؟

پس از دستگیری مه‌آفرید امیر خسروی، بانک ملی، گروه ملی صنعتی فولاد ایران که یکی از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ وی بود را به همراه بسیاری از شرکت‌های دیگر وی در ازای طلب خود در اختیار گرفت و مدیران بانک ملی هم به مسئولان گروه ملی فولاد ایران اعلام کردند که پس از پایان لیگ چهاردهم دیگر علاقه‌ای به باشگاه‌داری ندارند.

به نظر می‌رسد از حدود ۳ ماه قبل از پایان لیگ چهاردهم فاضل بختیاری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان می‌دانسته چه اتفاقاتی در آینده نزدیک خواهد افتاد و به همین دلیل چند بار پیش از پایان فصل استعفای خود را اعلام کرد. این موضوع تنها یک وجه ماجراست و وجه دیگر به «شهباف» معاون کارخانه گروه ملی فولاد برمی‌گردد که گفته می‌شود تمایلی به کار کردن با گروه فعلی حاکم بر باشگاه و حتی عبدالله ویسی ندارد.

شرایط خاصی که استان خوزستان دارد و علاقه زیاد مردم این استان به فوتبال و پیدا نشدن مشتری از داخل استان برای خرید امتیاز باشگاه فولاد نوین تا این لحظه و تمایل مسئولان بانک ملی به فروش امتیاز باشگاه استقلال خوزستان باعث شده عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان که آبادانی و بومی استان بوده و علاقه مند به فوتبال نیز است وارد عمل شده و در سکوت خبری با مسئولان بانک ملی وارد مذاکره شود. او با مسئولان بانک ملی رایزنی کرده تا به دلیل بلاتکلیفی فروش امتیاز باشگاه فولاد نوین و نبودن خریدار در داخل استان، آنها حداقل برای یک فصل دیگر تیمداری کنند و اجازه ندهند امتیاز باشگاه استقلال خوزستان به خارج از استان منتقل شود چون این موضوع واکنش مردم فوتبال دوست خوزستان را به دنبال خواهد داشت.

در بلاتکلیفی محض فعلی باشگاه استقلال خوزستان فاضل بختیاری، مدیرعامل باشگاه اعلام کرده که چه استعفایش توسط هیئت مدیره پذیرفته شود و چه پذیرفته نشود دیگر دخالتی در امور باشگاه ندارد. بهمن روشنایی، سرپرست تیم استقلال خوزستان، مدت‌هاست در باشگاه حضور پیدا نکرده و اعلام کرده از وضعیت آن بی‌اطلاع است، علی پورکیانی، قائم مقام باشگاه هم اعلام کرده فقط مسئول اداری و تسویه حساب قرارداد بازیکنان و کادرفنی فصل گذشته باشگاه بوده و از آینده باشگاه بی‌اطلاع است و عبدالله ویسی هم که گفته شده با شهباف، معاون گروه ملی فولاد ایران جلسه داشته پس از آن به تماس‌های خبرنگاران پاسخ نداده و اظهار نظری در مورد شرایط فعلی باشگاه نمی‌کند.

در چنین شرایطی بازیکنانی همچون سید صالحی، میثم مجیدی، مجید حیدری، مهدی مومنی و … یا قراردادشان با باشگاه استقلال خوزستان تمام شده و در حال مذاکره با باشگاه‌های دیگر هستند یا رضایتنامه خود را گرفته و یا در حال گرفتن رضایتنامه هستند. به عنوان مثال مهدی مومنی در حال مذاکره با مسئولان باشگاه فولاد خوزستان بوده و در آستانه پیوستن به این تیم است و در این شرایط عملاً استقلال خوزستان در بلاتکلیفی محض به سر می‌برد.

نایب رییس هیات فوتبال خوزستان در این رابطه  گفت: مسوولان ورزشی این استان تاکید دارند که اجازه نخواهیم داد که امتیاز تیم لیگ برتری فوتبال استقلال خوزستان از این استان خارج و به فروش برسد.

علی طرفی اظهار کرد: در جلسه ای که روز شنبه ، برای بررسی وضعیت تیم فوتبال استقلال خوزستان در اداره کل ورزش و جوانان این استان در اهواز برگزار شد، مدیرکل ورزش و جوانان و رییس هیات فوتبال خوزستان اعلام کردند حضور تیم فوتبال استقلال خوزستان در مسابقات لیگ برتر حق این استان و مردم آن است.

مسوولان ورزش خوزستان اعلام کردند با وجود اینکه شرکت گروه ملی صنعتی فولاد زیر مدیریت بانک ملی ایران قرارگرفته، ولی تیم فوتبال استقلال خوزستان باید به تیمداری خود در لیگ برتر ادامه دهد.

مسوولان بانک ملی ایران اعلام کرده اند که علاقه ای به تیمداری وشرکت تیم فوتبال استقلال خوزستان در مسابقات لیگ برتر ندارند.

بدلیل نامشخص بودن وضعیت تیم فوتبال استقلال خوزستان، و در حالی که دیگر تیم های لیگ برتری مشغول آماده سازی تیم های خود برای جام پانزدهم هستند، هنوز برنامه تمرینی این تیم شروع نشده است.

سهام عمده گروه ملی فولاد ایران، که پیش از این صاحب سهم باشگاه استقلال خوزستان بود، به بانک ملی ایران واگذار شده، و به تبع آن این تیم نیز زیر مدیریت بانک ملی قرار گرفته است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.