ساخت و سازها در ساحل کارون بدون مجوز است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: عالی ترین مقام وزارت نیرو در جنوب کشور ضمن رد صدور مجوز برای ساخت و ساز در کارون گفت :تمام ساخت و سازهایی که در ساحل و درون کارون صورت می گیرد بدون مجوز می باشند .

محمد رضا شمسایی با اشاره به سازه هایی که در ساحل کارون بنا شده است اظهار کرد: هرگونه ساخت و ساز در ساحل کارون غیر قانونی است و ما چنین مجوزی را صادر نکردیم ، در ارتباط با کارهای سازه ای که در حال انجام است سازمان آب و برق مجوزی صادر نکرده است.

مدیر کل سازمان آب و برق خوزستان گذری نیز به مساله خشکسالی زد و عنوان کرد: ۱۴ سال است که کشور در شرایط خشکسالی است و سطح مخازن آب سدها علی الخصوص در حوزه کارون و کرخه بحرانی است تقریبا می توانیم بگوییم که مخازن خالی است وقتی آبی نیست چه چیزی را توزیع کنیم واقعیت این است که آبی به استان نمی رسد که بخواهیم از طریق مخازن سدها توزیع کنیم .

شمسایی در خصوص عدم کشت تابستانه کشاورزان وتبعات این مساله تصریح کرد :برخی معتقدند سازمان آب و برق استان در تخصیص حق آبه در حق کشاورزان احجاف می کند در صورتی که اصلا اینگونه نیست،واقعا علاقمندیم که به کشاورزان آب دهیم ، ندادن آب هیچ گونه نفعی برای سازمان ندارد زیرا زمانی که آب می دهیم هزینه آن را می گیریم و رودخانه ها را حفظ می کنیم اما حقیقت این است که هرجایی محدودیت برداشت آب ایجاد کردیم به علت عدم وجود آب بوده است.

این مقام مسئول ادامه داد :خودمان که نمی توانیم آب تولید کنیم باید بارش رحمت الهی نازل شود تا بتوانیم به کشاورزان آب بدهیم، در این مورد که چه کسی باید تاوان خسارت کشاورزان را در پی عدم کشت بدهد باید بگوییم ما متولی این بخش نیستیم استانداری و جهاد کشاورزی باید در این حوزه اقداماتی انجام دهند.

مدیر کل سازمان آب و برق خوزستان با اعلام مخالفت نسبت به طرح های انتقال آب گفت :با هر گونه انتفال آب از سرشاخه ها مخالف هستیم بنده به عنوان مدیر عامل سازمان آب و برق استان خوزستان این را بارها اعلام کرده ام،البته به دستور شخص رئیس جمهور که گفتندانتقال آب در حد آب شرب باشد موافقت شد که وزارت نیرو در حال انجام مطالعات در این حوزه است.

شمسایی در پایان خاطر نشان کرد : انتقال آب شرب به استانهای دیگر هم دو دلیل داشت اول نیاز کشور و دوم این که میزان آب شرب خیلی کم است و فقط دو یا سه درصد است و مقداری ناچیز است زمانی مشکل بوجود می آید که بخواهند آب را برای مصارف غیر آب شرب برداشت کنند که ماهم با چنین کاری مخالفیم.

اهواز نوین/*

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.