علت قطعی آب اهواز چیست؟

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: علت قطعی آب مکرر در مناطق شرق اهواز، لایروبی آب ورودی تصفیه‌خانه شماره یک در ملی راه است.

سعید دشتی‌زاده عنوان کرد: در اهواز هیچ گونه جیره‌بندی آب نداریم و علت قطعی آب در روزهای اخیر در برخی مناطق نیز انجام تعمیرات یا لایروبی تصفیه‌خانه‌ها است.

وی افزود: با توجه به پایین آمدن حجم آب رودخانه کارون، آلودگی در آب گیرهای کنار اسکله تصفیه‌خانه جمع شده و آب آلوده را وارد تصفیه‌خانه می‌کند، به همین منظور شرکت آب و فاضلاب اهواز اقدام به لایروبی آب ورودی تصفیه‌خانه کرده است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب اهواز تصریح کرد: در حال حاضر شش دستگاه بیل مکانیکی در منطقه مستقر و مشغول لایروبی ورودی تصفیه‌خانه هستند و برای جلوگیری از ورود گل‌ولای به تصفیه‌خانه، حجم آب ورودی را کم کردیم تا تیرگی آب بیشتر نشود.

دشتی‌زاده اظهار کرد: لایروبی باید انجام می‌شد وگرنه به دلیل آلودگی زیاد، به دستگاه پمپ و تصفیه‌خانه آب آسیب وارد می‌شد.

وی خاطرنشان‌کرد: در هنگام لایروبی تیرگی آب بالا می‌رود، به همین منظور حجم آب تصفیه‌خانه را کاهش می‌دهیم که نتیجه این کار، افت فشار در برخی مناطق اطراف تصفیه‌خانه است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب اهواز بیان کرد: هم‌زمان با کار لایروبی، تعمیرات و نصب شیرآلات جدید در تصفیه‌خانه شماره ۲ انجام شد و آب کرخه به مدت یک هفته قطع و از آب رودخانه کارون به منظور تامین آب شهری استفاده شد که این کار موجب کاهش کمی و کیفی آب، در شبکه آب شهری شد.

ایسنا/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.