استاندار خوزستان: پزشکان و ادارات باید از کیانپارس بروند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم کاهش تعداد تلفات جاده​ای در استان خوزستان گفت: در یک حادثه در برابر کسانی که حادثه را ایجاد می‌کنند و در برابر کسانی که در آن حادثه دچار مشکلاتی می​شوند، وظیفه داریم.

 

به گزارش  (ایسنا)، عبدالحسن مقتدایی در جلسه شورای هماهنگی حمل و نقل و ترافیک استان که امروز (۵ خرداد ماه) برگزار شد، اظهار کرد: همیشه عامل ایجاد حادثه، نبود امکانات و محدودیت امکانات نیست بلکه بخش عظیم آن به عدم شناخت و عدم توجه برمی​گردد که باید از طریق آموزش به رفع آن توجه شود.

 

وی با اشاره به لزوم آنالیز عملکرد مدیریتی در جهت کاهش تلفات جاده‌ای عنوان کرد: با توجه به این که خوزستان در سال ۹۳رتبه اول کاهش تعداد تلفات جاده‌ای را به خود اختصاص داده است، باید ببینیم چه کاری کرده‌ایم که این امر تحقق یافته است و سرمایه بیشتر را به روی آن کار متمرکز کنیم. البته باید به این نکته هم توجه کنیم که آمار کشته​ها هیچ وقت به صفر نمی​رسد چراکه بسیاری از تصادفات مربوط به اشتباه خود رانندگان و خواب​آلودگی آنان است.

 

مقتدایی با اشاره به حل معضل ترافیک در نقاط پرترافیک استان خوزستان به ویژه شهر اهواز گفت: باید در مناطق پرترافیک از ظرفیت پارکینگ ادارات، مداس و مکان​هایی که در زمان‌های غیر اداری بلااستفاده هستند، استفاده شود. البته این طرح خیلی وقت پیش داده شده اما هنوز گزارشی از اجرای آن دریافت نکرده‌ایم و مشخص نشده است که چقدر این روش توانسته بر ترافیک تاثیرگذار باشد. شهرداری باید نقاط پرترافیک را شناسایی کند و همچنین اگر از سوی مدارس و ادارات همکاری نشود ما بر اساس مصوبات آن​ها را ملزم به همکاری می‌کنیم. همچنین در بعضی نقاط بخش خصوصی دارای پارکینگ‌هایی است که در بعضی مواقع خالی هستند و می‌توان از آن استفاده کرد.

 

استاندار خوزستان درباره موضوع آموزش ترافیک گفت: ۱۶۰۰ مسئول را  آموزش دادیم اما فاز بعدی چیست؟ کسانی که مسئول امر ترافیک هستند، آموزش دیده‌اند اما باید نتیجه این آموزش در حیطه عمل و فعالیت نیز مشخص شود.

وی درباره چگونگی خارج کردن بار ترافیکی از بعضی نقاط شهر اهواز گفت: متاسفانه سازمان​ها و ادارات ما هیچ وقت از یک نقشه راه معین برای استقرار استفاده نکرده​اند. مشکل دیگر ما مهمانسراهای ادارات است که به آفتی برای استان تبدیل شده​اند، این مهمانسراها اجازه ساخت هتل را نمی​دهند.

 

مقتدایی ادامه داد: وقتی مهمانسرا وجود دارد به جای این که گردشگر به سمت هتل هدایت شود به  مهمانسرا می​رود در حالی که انتخاب هتل به صرفه​تر است و هزینه رفتن به مهمانسرا بسیار بیشتر از هتل خواهد بود. متاسفانه برای حل این مشکل دستگاه​ها مقاومت کردند.

 

وی با اشاره به محل استقرار ادارات در منطقه کیانپارس گفت: جای هیچ اداره​ای در منطقه کیانپارس نیست. وجود همین ادارات در کیانپارس معضل اصلی ترافیک ما است. برای حل این مشکل باید یک بررسی جامع صورت بگیرد و نقشه راه مشخص تا از آن تبعیت شود.

 

استاندار خوزستان بیان کرد: مشکل ما این است که حتی اگر اداره​ای را از کیانپارس برداریم باز همان نقطه توسط ادارت دیگر اشغال می​شود. به عنوان مثال زمین سازمان جهاد کشاورزی وقتی در امانیه بود تکه تکه شد و بخش​های دیگر به جای آن آمدند. یا مثلا اگر دیوان محاسبات از کیانپارس می​رود باید برای جای قبلی آن طرحی ارایه شود.

 

وی با اشاره به ایجاد طرح​های کوتاه​مدت برای حل مشکل ترافیکی گفت: راهنمایی و رانندگی و شهرداری باید برای اجرای طرحی کوتاه‌مدت مشورت کنند و با روش​هایی مانند افزایش قیمت​های پارکینگ​های کیانپارس، محدودیت ترافیکی و غیره مشکل ترافیک منطقه را حل کنند. باید شرایطی فراهم شود که انگیزه مراجعه به این منطقه کم شود.

 

مقتدایی درباره پزشکانی که در منطقه کیانپارس مطب دارند و حاضر به جابه‌جایی نیستند، گفت: وجود مطب پزشکان از دلایل مهم ترافیک در کیانپارس است. اگر پزشکان قرار است خدمت کنند باید با ما همراه شوند. قدرت اجرایی که در دست ما است نباید بی​ارزش شود و در این زمینه همه اختیارات در دست ما است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.