تیم دوم فولاد همچنان بلاتکلیف/ قیمت فولاد نوین ۵۰ میلیارد تعیین شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: تیم فولاد نوین اهواز که با تکلیه بر جوانان خوزستان موفق به صعود مقتدرانه به لیگ برتر شد به علت مقررات موجود برای لیگ برتر امکان حضور در لیگ برتر را ندارد و باید به گروه دیگری واگذار شود.

لیگ برتری شدن تیم فولاد نوین اهواز به گفته مسئولانش بسیار زود تر از آنچه تصور می کردند به وقوع پیوست و این مسئله تا حدودی نگرانی های را برای کادر فنی تیم ایجاد کرد.

در کنار قوانین موجود در لیگ برتر که اجازه حضور همزمان دو تیم با یک مالک را نمی دهد، شرکت فولاد خوزستان نیز تمایلی چندانی برای حضور هم زمان دو تیمش در لیگ برتر ندارد و همین مسئله، واگذاری تیم فولاد نوین اهواز به سایر شرکت های بزرگ مستقر در استان را قطعی کرده است.

تیم فولاد نوین در سال ۱۳۸۷ با هدف پشتیبانی از تیم بزرگسالان فولاد خوزستان تشکیل شد. این تیم جوان با ارائه بازی های قابل قبول، توانست مقام قهرمانی در لیگ دسته یک فوتبال را کسب و در مدت زمان کوتاهی نیز سهمیه حضور در لیگ برتر را به واسطه قهرمانی لیگ دسته دو فوتبال کشور از آن خود کند.

شرکت های بزرگ نفتی و گازی و همچنین باشگاه فوتبال استقلال اهواز گزینه های مطرح شده برای واگذاری این تیم محسوب می شوند اما بر اساس گمانه زنی های صورت گرفته تیم فوتبال استقلال اهواز توانایی مالی برای خرید این تیم لیگ برتری را در اختیار ندارد.

واگذاری این تیم به باشگاه صنعت نفت آبادان نیز یکی از گزینه های احتمالی در این زمینه مطرح می شود که البته بازخوردهای مثبتی را از جانب طرفداران تیم صنعت نفت آبادان در پی نداشته است.

فولاد نوین خوزستان

تیم صنعت نفت آبادان در بازی های  اخیر خود نتوانسته آنگونه که باید، طرفدارانش را راضی نگه دارد به همین دلیل شاید با واگذاری تیم فولاد نوین که تیمی جوان و با انگیزه است بتوان امید بازی های موفق را در دل تماشاگران آبادانی ایجاد کرد.

واگذاری یک تیم ورزشی نیازمند آینده نگری است

مدیر عامل فولاد نوین اهواز در همین خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مسئله واگذاری تیم را با جدیت فراوان دنبال می کنیم. تمایل برای واگذاری این تیم به شرکت های فولادی بیشتر است اما گزینه های دیگری نیز در این زمینه مطرح شده است.

علیرضا اژدری زاده افزود: تلاش های بسیاری صورت گرفته که تیم فولاد نوین در شهر اهواز بماند. حضور یک تیم فوتبال در لیگ برتر هزینه های بسیاری را شامل می شود به همین دلیل به دنبال شرکتی هستیم که بتواند این هزینه ها را متقبل شود. انتخاب در این زمینه سخت است.

اژدری تصریح کرد: انتخاب یک شرکت برای واگذاری تیمی همچون فولاد نوین که بسیار جوان و با انگیزه است به پروسه ای بلند مدت نیاز است. واگذاری یک تیم ورزشی نیازمند آینده نگری دارد. مانند تیم فوتبال فولاد خوزستان که حاصل ۱۳ سال هزینه و صبر شرکت فولاد است.

پیشنهادی از سوی صنعت نفت آبادان نشده است

مدیرعامل فولاد نوین اهواز با اشاره به اهمیت حفظ این تیم در شهر اهواز گفت: تاکنون پیشنهادی از سوی باشگاه فوتبال صنعت نفت آبادان به ما داده نشده است.

وی همچنین با بیان اینکه بعید می دانم باشگاه ورزشی استقلال اهواز بتواند امتیاز تیم فولاد نوین را خریداری کند، اظهار کرد: در این زمان برای واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته اند به همین دلیل باید قبول کرد که مبلغ واگذاری تیم فولاد نوین حداقل یک ششم این میزان است.

فولاد نوین

مدیر عامل باشگاه فولاد نوین اهواز افزود: من پدر هستم و می دانم یک پدر تا چه اندازه به فرزندان خود از لحاظ عاطفی وابسته است. بازیکنان فولاد نوین برای من مانند فرزندانم است. برای به این نقطه رسیدن این تیم هفت سال تلاش و زحمت کشیده شده است به همین دلیل آرزو دارم امیدوارم به جایی که استحقاقش را دارد برسد.

در صورت واگذاری بازیکنان فولاد نوین کنار گذاشته نشوند

سید کورش موسوی سرمربی تیم فولاد نوین نیز در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: امیدوار هستم تا این تیم به ارگان های خوزستانی واگذار شود. زیرا فولاد نوین در استان متولد شد و پرورش یافت و اکنون به جایگاهی که مستحق آن است رسیده.

وی افزود: بازیکنان و مجموعه کادر فنی این تیم برای رسیدن به جایگاه کنونی آن زحمات فراوانی را متحمل شده اند.

موسوی تصریح کرد: امیدوارم این تیم به هر ارگانی که واگذار می شود بازیکنانش را حفظ کند. بازیکنان این تیم سابقه حضور در لیگ برتر را نداشته اند اما با انگیزه فراوان برای رسیدن به این آروزی خود تلاش کردند.

سرمربی تیم فوتبال فولاد نوین اهواز افزود: هر چند پروسه لیگ برتری شدن فولاد نوین بسیار سریع صورت گرفت اما امیدوار هستم تا بازیکنان این تیم در نقل و انتقالاتی که پیش رو داریم، آسیب نبینند.

فولاد به نفتی ها واگذار می شود

این در حالی است که مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان که به شدت با انتقال تیم فولاد نوین اهواز به خارج از استان مخالف است در خصوص آینده این تیم می گوید: دو تیم نفت مسجدسلیمان و نفت آبادان مدنظر ما برای انتقال این امتیاز هستند که در روزهای آینده در خصوص اینکه این تیم به کجا برود تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.

فولاد نوین

فرامرز کیانی زاده تاکید کرد: در سال های گذشته مشکلات مدیریتی ضربه های جبران ناپذیری به تیم های نفتی استان خوزستان وارد کرده و قصد داریم با سرعت دادن به این انتقال، هر چه زود‌تر، تیم مورد نظر را مهیای حضور در لیگ بر‌تر کنیم.

کیانی زاده در رابطه با اینکه گفته می شود تیم فولاد نوین قطعا به آبادان خواهد رفت، بیان کرد: آبادان زیرساخت های مناسبی برای حضور در لیگ بر‌تر دارد و تیم نفت آبادان نیز یکی از گزینه های اصلی برای انتقال تیم فولاد نوین خواهد بود، اما نفت مسجدسلیمان نیز دیگر گزینه ما برای انتقال است که در جلسه ای که به زودی برگزار خواهد شد موارد را بررسی و نتیجه را اعلام خواهیم کرد.

گزارش: نیکامهر دیلمی

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.