عضو شورای شهر اهواز نسبت به افزایش زمین خواری هشدار داد؛ هفت خیابان غیرمجاز به یکی از مناطق شهرداری اهواز افزوده شده است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز نسبت به افزایش زمین خواری در اهواز هشدار داد و گفت: هفت خیابان غیرمجاز به یکی از مناطق شهرداری اهواز افزوده شده است.

حسین حیدری در نشست اعضای شورای شهر با معاون دادستان عمومی و انقلاب اهواز بیان کرد: بسیاری از زمین های دولتی اهواز تصرف شده اند و شهرداری بر فرض داشتن توان برای مقابله با متصرفان؛ توان پذیرفتن تبعات احتمالی بعدی آن را ندارد بنابراین حمایت و همراهی ضابطان قضایی را می طلبد.

وی با بیان اینکه تعامل مجموعه شورای شهر اهواز و شهرداری با دستگاه قضایی خیلی فراتر از مقوله زمین خواری است اظهار کرد: در بسیاری از مباحث و معضلات نیازمند تعامل و روابط خوب و سازنده هستیم؛ مشاغل مزاحم، ساخت و سازهای غیر مجاز، وانت بارها و غیره از جمله این موارد هستند.

حیدری افزود: بسیاری از اراضی تصرف شده در اهواز، دولتی هستند و هیچ گونه ساخت و سازی هم در آنها صورت نگرفته است.

این عضو شورای شهر اهواز با اشاره به اینکه مبارزه با زمین خواران وظیفه شهرداری نیست گفت: شهرداری توان جمع آوری را دارد اما توان پذیرفتن تبعات احتمالی آن در شهری مانند کلانشهر اهواز که مهاجرت پذیری بالا و حاشیه نشینی فراوان دارد را ندارد؛ این مثال را می توان برای جمع آوری دستفروشان نیز به کار برد چرا که جمع آوری آنها با توجه به ماموران اجرییات شهرداری و ماموران انتظامی طرف قرارداد شهرداری کار شاقی نیست بلکه تبعات آن نیازمند اندیشیدن تدابیر لازم است.

حیدری محدوده قانونی شهر اهواز را ۲۲ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: در این محدوده باید وسعت رودخانه کارون؛ صنایع؛ پادگان ها و مراکز نظامی را گنجاند؛ اهواز شهری صنعتی و مهاجرت پذیر است که با معضلی به نام حاشیه نشینی نیز دست به گریبان است که به وفور شاهد خرید و فروش املاک با سند مشاعی و افراز عرفی بدون مراجعه به مراجع قانونی مربوطه هستیم که مصداق آن افزایش هفت خیابان به یکی از مناطق شهرداری اهواز در یک سال بوده است.

این عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز شناسایی عوامل دخیل در این قضایا را خواستار شد و افزود:باید هرکس شرح وظایف خود را بداند؛ دست متجاوزان کوتاه شده تا در یک فضای توام با تعامل و هماهنگی در سایه حمایت قوه قضاییه به وظایف ذاتی خود عمل کنیم.

عضو دیگر شورای اسلامی کلانشهر اهواز نیز در این نشست گفت: زمین خواری مختص به شهر اهواز نیست بلکه در سراسر کشور عمومیت دارد.

زیبا صالح پور اظهار کرد:باید گفت برخی حرفه و پیشه خود را زمین خواری انتخاب کرده اند. زمین خواری است.

وی زمین خواران را دارای شگردهای ویژه ای دانست و افزود: برخی افراد سودجو در یک مقطع زمانی زمین ها را تصرف کرده و به مرور به اقدام ناشایست خود بسط و گسترش داده اند و امروز بافت فرسوده رهاورد همین تصرفات غیر قانونی است.

صالح پور اظهارکرد:بیشترساختمان های ساخته شده توسط زمین خواران استحکام لازم را ندارند.

وی ادامه داد: بانک اطلاعاتی زمین های شهرداری اهوازباید تکمیل شود و زمینه ای باشد تا با استناد به آن شهرداری بتواند از املاک خود دفاع کند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.