سقوط استقلال اهواز به لیگ دسته دو

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:در حالیکه استقلال اهواز در اواسط نیم فصل اول یکی از تیم های مدعی صعود به لیگ برتر بود، اکنون باید رقابت های خود را در لیگ دسته دوم دنبال کند.

به گزارش خبرنگار مهر، استقلال اهواز که یکی از تیم های ریشه دار و قدیمی فوتبال خوزستان و حتی کشور به شمار می رود به علت عدم حمایت مالکانش و حاضر نشدن آنها به فروش این تیم به روزگار بدی مبتلا شده است و دیگر نه تنها در بین تیم های طراز اول کشور جایی ندارد که حتی از رقابت های لیگ دسته اول فوتبال کشور هم سقوط کرد.

عصر امروز تیم استقلال اهواز هر چند موفق به شکست تیم شهرداری تبریز با هدایت خداداد عزیزی در پلی آف لیگ دسته اول شد و با وجود پیروزی سه بر دو در برابر حریف، این شهرداری تبریز بود که به علت گل زده بیشتر در خانه حریف موفق به بقا در لیگ دسته اول شد.

استقلال اهواز در این بازی با ترکیبب: هادی زرین ساعد، عماد قاسمی (۴۶- علی مولایی)، علی گودرزی، محمد احمدی (۴۳- مهدی اسلامی)، سعید چاه جویی، حسین بهرامی (۶۰- صابر میرقربانی)، کریم شاهوردی، علی حسنی گنجی، امید سینگ، ایمان رئیسی نسب و مهدی ودادی و هدایت سید صابر میرقربانی که وظیفه بازیکن- مربی را به عهده داشت وارد میدان شد.

شهرداری تبریز نیز با ترکیب: وحید عزیزی، غلامعباس آشوبی، اویس کردجهان، رضا معقولی، روح الله سلطانی، سیدمهران موسوی، هادی ایمانی، حسین قره داغی، پیمان رنجبری (۸۳- اتابک نمازی)، سیدمرتضی محفوظی و محمد شاه محمدی (۷۲- حسن رضایی) و با هدایت خداداد عزیزی در برابر حریف صف آرایی کرد.

دیدار برگشت استقلال اهواز و شهرداری تبریز در مرحله پلی اف سقوط لیگ یک، بازی پرحاشیه ای از آب در آمد و آبی پوشان استقلال که نیاز به پیروزی با اختلاف دو گل داشتند، در نهایت با پیروزی سه بر دو به دسته پایین تر سقوط کردند.

در اواسط نیمه اول و به دنبال اتلاف وقت از سوی هادی ایمانی بازیکن شهرداری تبریز، یکی از هواداران استقلال به درون زمین آمد و با بازیکن شهرداری درگیر شد که همین امر باعث گسترش درگیری به نیمکت دو تیم و توقف جریان مسابقه برای چند دقیقه شد.

استقلال اهواز در هر دو نیمه ابتدا از تیم مهمان عقب افتاد و سپس گل تساوی و در نهایت گل پیروزی را زد اما پیروزی با اختلاف یک گل برای این تیم کافی نبود. غلامعباس آشوبی در نیمه اول شهرداری را جلو انداخت ولی امید سینگ در همین نیمه نتیجه را برابر کرد. در نیمه دوم نیز ابتدا پیمان رنجبری برای شهرداری گلزنی کرد، سپس مهدی ودادی گل تساوی استقلال را زد و در آخرین لحظات بازی هم صابر میرقربانی گل سوم را به ثمر رساند تا در نهایت این بازی به پیروزی سه بر دو استقلال بینجامد.

با توجه به پیروزی یک بر صفر شهرداری تبریز در بازی دور رفت، در مجموع تیم شهرداری تبریز با تساوی سه بر سه و به دلیل گل زده بیشتر در خانه حریف، پیروز مرحله پلی اف شد و در لیگ دسته اول باقی ماند تا استقلال اهواز به لیگ دوم سقوط کند.

پس از سوت پایان دیدار تیم های استقلال اهواز و شهرداری تبریز یکی از بازیکنان مهمان با فریادهای بلند رو به سکوهای تماشاگران شروع به شادی کرد که پس از اعتراض عبدالکریم شاهوردی کاپیتان استقلال به این بازیکن، بین طرفین درگیری فیزیکی پیش آمد.

این درگیری با دخالت سایر بازیکنان دو تیم گسترش پیدا کرد و پس از آن هواداران استقلال اهواز که از حرف های بازیکن شهرداری عصبانی بودند، به سمت رختکن این تیم هجوم بردند که در نهایت با تلاش نیروهای انتظامی و حراست و صحبت های مسئول کانون هواداران استقلال با طرفداران عصبانی این تیم، درگیری فیصله پیدا کرد و با آرام شدن اوضاع اتوبوس تیم شهرداری از استادیوم تختی خارج شد.

این در حالی است که خداداد عزیزی برای دومین بار در مرحله پلی اف موفق به حذف تیم های خوزستانی شد. خداداد عزیزی در ابتدای سال ۸۷ همراه با تیم پیام خراسان موفق به حذف تیم فولاد خوزستان در مرحله پلی اف لیگ برتر شد. پیام خراسان در آن بازی که پایان آن با درگیری همراه بود، فولاد را حذف کرد تا باشگاه فولاد خوزستان مجبور شود برای بازگشت به لیگ برتر اقدام به خریدن امتیاز تیم سپاهان نوین اصفهان کند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.