همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در اهواز برگزار شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی با شعار «پیش به سوی استان پاک» ساعت هفت و نیم صبح امروز در اهواز برگزار شد.

محل شروع این همایش از حد فاصل پل پنجم و سلمان فارسی (بلوار ساحلی مقابل سیلو) تا انتهای بلوار ساحلی کیانپارس (پل سوم) بود.

مردم استقبال بسیار خوبی از این همایش داشته و تمامی اقشار و سنین مختلف برای پیاده روی آمده بودند.

اجرای نمایشی گروه های ورزشی، شاهنامه خوانی توسط کوچک ترین شاهنامه خوان کشور، تقلید صدا و نمایش طنز از برنامه های جانبی این همایش بود.

نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر اهواز، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، رئیس هیئت ورزش های همگانی خوزستان، معاونان استاندار و برخی مسئولان استانی و محلی در این همایش حضور داشتند.

 معاون استانداری خوزستان در این همایش اظهار کرد: مردمی که امروز در این همایش حاضر هستند روز خود را با شادی و شادکامی در کنار هم شروع کردند.

علی عماد گفت: برگزاری این برنامه ها چه به صورت فراگیر و یا اینکه خانوادگی برای داشتن یک زندگی اجتماعی و مشارکتی بسیار لازم است.

وی افزود: ورزش های همگانی تاثیرات مثبت و به سزایی در زندگی انسان ها دارد و امروزه متاسفانه زندگی ماشینی بر زندگی سنتی مردم غالب شده و دیگر مانند گذشته تحرکات بالا نیست.

معاون استانداری خوزستان تصریح کرد: برای دور شدن از زندگی ماشینی حاکم باید در برنامه های مشارکتی بیشتر حضور پیدا کنیم.

عماد عنوان کرد: خوزستان علاوه بر اینکه جایگاه زمینی بسیار مهمی داشته و در اقتصاد کشور نیز نقش پررنگی ایفا می کند یک نقش آسمانی نیز دارد و نقش آسمانی این استان به دلیل جایگاه وسیعش در دوران دفاع مقدس است.

وی بیان کرد: روز گذشته سالگرد شهادت شهید صیاد شیرازی بود که به دست منافقان شهید شد، این شهادت را به تمامی مردم شهید پرور خوزستان تبریک و تهنیت عرض می کنم.

معاون استانداری خوزستان یادآور شد: امروز با همت استاندار خوزستان اقدامات بسیار خوبی برای عمران رودخانه کارون و استفاده بیشتر از فضای کارون انجام شده است.

عماد ادامه داد: طراحی های لازم برای کارون انجام شده و کارهای اجرایی نیز شروع شده است و در سالهای آتی از رودخانه استان و ظرفیت پشت سدها برای تفریح سالم کارهای فراوانی انجام می دهیم.

دوست محمدی نایب رییس فدراسیون ورزش های همگانی کشور در این همایش عنوان کرد: از شهید سرلشگر صیاد شیرازی یاد کرده و سالگرد شهادت وی را گرامی می داریم. امروز خوشبختانه شاهد حضور همرزمان شهید صیاد شیرازی در خوزستان هستیم.

وی افزود: بسیار خوشحال هستیم که اولین برنامه جمعی هیئت ورزش های همگانی کشور را در سال جاری به میزبانی خوزستان برگزار می کنیم و خوزستان یادآور پایمردی های بزرگی از مردم خوب این خطه است.

دوست محمدی نایب رییس فدراسیون ورزش های همگانی کشور بیان کرد: فدراسیون ورزش های همگانی کشور برنامه های خوب و متنوعی را در بخش سلامت تمهید کرده است و امیدوارم با همکاری خوب هیئت استانی این فدراسیون در خوزستان برنامه های ابلاغی در استان نیز اجرا شود.

وی در پایان گفت: در خوزستان ستاد استانی بازسازی عتبات عالیات تشکیل شده که مردم استان همکاری خوبی با این ستاد داشته است و از همین مکان نیز از سایر مردم استان برای همکاری با این ستاد دعوت کرده و آنها را به مشارکت بیشتر فرا می خوانم.

 این همایش به صورت مستقیم از شبکه سه سیما پخش شد. مردم حضور بسیار خوبی در این همایش داشته و حضور کودکان مثال زدنی بود.

در پایان این همایش قرعه کشی دو دستگاه خودرو پراید انجام شد که بارها به دلیل اینکه برخی از مردم چندین برگه را با یک نام در صندوق گذاشته بودند نتیجه برنده خودرو تا پایان پخش مستقیم از شبکه سه سیما مشخص نشد.

حین این قرعه کشی های متعدد یکی از شرکت کنندگان که چند برگه با نام خود در صندوق انداخته بود به عنوان برنده خودرو پراید فراخوانده شد که پس از ناکام ماندن از خودرو معترض شد ولی با مداخله مسئولان امنیت همایش وی از جایگاه دور شد.

در نهایت برنده یکی از خودروها دختر دو ساله ای بود که پدرش به نمایندگی از او حرف می زد. قرعه کشی پنج کمک هزینه سفر به عتبات عالیات در محل همایش انجام شد ولی نیازی به حضور برندگان در جایگاه نبود.

قرعه کشی دوچرخه، وسایل و لباس ورزشی، سکه بهار آزادی و سایر هدایا در محل همایش انجام نشده و قرار شد در اداره کل ورزش و جوانان خوزستان انجام شود.

آمبولانس، خودروهای آتش نشانی و خودروهای نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی استان در محل این همایش مستقر بودند.

در پایان همایش برخی مردم با خودروهای شخصی به خانه های خود بازگشته و بیش از ۳۰ دستگاه اتوبوس نیز در محل حضور داشته که برای بازگشت مردم مستقر شده بودند و آنها را جا به جا کردند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • Aسلام . بقیه برندگان این همایش چه روزی و در کجا اعلام میکنید . با تشکر فراوان