مقتدایی با نهضت سبز به جنگ ریزگردها می رود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: با ایجاد نهضت سبز در خوزستان از میزان گرد و غبار این استان کاسته خواهد شود.

عبدالحسن مقتدایی پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم نهال کاری در کمربند سبز اهواز، به مناسبت روز درختکاری با ابراز امیدواری از ایجاد نهضت سبز با بهره‌گیری از امکانات موجود، اظهار کرد: هفته منابع طبیعی فرصتی برای بازسازی تخریب‌های صورت گرفته از سوی انسان در طبیعت است.

وی افزود: با تکمیل پروژه ایجاد کمربند سبز اهواز به وسعت ۷ هزار و ۲۰۰ هکتار، می‌توان شاهد تاثیرات این فعالیت بر شرایط جوی استان در سال‌های آینده باشیم.

مقتدایی با بیان اینکه مصوبات زیست محیطی دولت با محوریت استانداری خوزستان در حال پیگیری است، گفت: به دنبال این هستیم که با بهره‌گیری از امکانات موجود بتوانیم نهضت سبزی را در استان ایجاد کنیم.

استاندار خوزستان برخی منابع پدیده ریزگرد‌ها را داخلی دانست و تصریح کرد: یقینا با ایجاد نهضت سبز در اهواز و استان، از میزان گرد و غبار در خوزستان کاسته خواهد شود؛ برای مهار پدیده ریزگرد‌ها از سوی منابع خارجی نیز دولت طرح‌هایی فراملی در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: حضور مردم در فعالیت‌های زیست محیطی لازم است چرا که زندگی و سلامت مردم جامعه ارتباط مستقیمی با محیط اطراف آن دارد و به همین دلیل نیز باید در این خصوص فرهنگ سازی صورت گیرد.

مقتدایی یادآور شد: با توجه به حساسیت‌های موجود در حوزه پدیده‌های زیست محیطی در خوزستان کارگروه‌های ویژه‌ای در این خصوص در استانداری خوزستان تشکیل شد و نحوه اجرایی شدن مصوبات دولت در این کارگروه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در ادامه این مراسم، سید خلف موسوی شهردار اهواز از اجرای یک‌هزار و ۵ هکتار از یکهزار و ۲۰۰ هکتار سهم شهرداری اهواز در طول این سه سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، پروژه کمربند سبز اهواز در مساحت ۷ هزار و ۲۰۰ هکتار با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان از سه سال گذشته آغاز به کار کرده است.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.