اهواز خاموش شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: بارش باران که از سه شنبه شب در اهواز و برخی دیگر از مناطق استان خوزستان آغاز شده، قطعی برق بیشتر مناطق این کلان شهر را به دنبال داشته است.
مدیر عامل شرکت توزیع برق اهواز روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت:به دنبال بروز پدیده گرد و خاک در روزهای گذشته و متعاقب آن بارش باران ، شبکه برق کلان شهر اهواز بر اثر ایجاد جریان رسانه و اتصال دچار خاموشی شد.

یدالله حضرتی افزود: جلوگیری از ایجاد اتصال در شبکه برق و نیز حفاظت از شبکه سیستم های حفاظتی، موجب قطعی شبکه در بیشتر نقاط شهر اهواز شده است.

وی توضیح داد :خاکی که بر اثر پدیده گرد و غبار به مقره ترانس ها و تجهیزات شبکه برق اهواز نفوذ کرده ، بر اثر بارش باران ، رسانای برق شده و موجب اختلال در شبکه شده است.

حضرتی با اشاره به قطع شبکه برق بر اثر خروج سیستم های حفاظتی از مدار افزود:ایستگاه های برق شکاره ، مهدیس ، زرگان ، آزاد شهر ، لشکر و آتش نشانی از مدار خارج شده و در شرایط فعلی کاری از دست شرکت توزیع برق اهواز بر نمی آید اما بتدریج تلاش می شود که قطعی شبکه در بخش های مختلف شهر برطرف شود.

وی اضافه کرد:هم اینک بیشتر مناطق حساس شهر از جمله هسته مرکزی شهر اهواز ، صدا و سیما ، استانداری و منطقه امانیه برقدار شده و تا دو ساعت آینده ۹۵ درصد کلانشهر اهواز برقدار خواهند شد.

حضرتی گفت:برای رفع این مشکل تمام نیروها در بخش های مختلف شرکت توزیع برق اهواز بسیج شده اند.

اهواز دارای ۱۰ هزار کیلومتر شبکه برق و ۱۳ هزار دستگاه ترانس است.

شهر اهواز با بیش از ۱٫۵ میلیون نفر جمعیت هفتمین شهر پر جمعیت کشور می باشد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.