سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز: دولت عزم جدی برای مقابله با ریزگردها داشته باشد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز، خواستار عزم جدی دولت برای حل مشکل ریزگردها و اقدامات راهگشا برای این مسئله اجتماعی و منطقه‌ای شد.

محمد رعایایی اردکانی اظهار کرد: خوزستان سهم خود را در آموزش عالی به خوبی ایفا کرده و اکنون ۲۶۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی و ۱۰۸ مرکز آموزش عالی دارد.

وی افزود: دانشگاه شهید چمران در پردیس به وسعت ۱۷۰ هکتار با ۱۷ هزار دانشجو در رده‌های مختلف تحصیلی که از این تعداد بالغ بر ۵ هزار دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند، پتانسیل خوبی در پژوهش دارد.

رعایایی با اشاره به موضوع کنفرانس، گفت: ریزگردها معضل زیست محیطی است که به موضوعی اجتماعی و امنیتی تبدیل شده و کار به جایی رسیده که نسبت به آینده استان با تداوم این وضعیت، بیمناک هستیم.

وی اضافه کرد: دانشگاه شهید چمران در مقابله با ریزگردها پیش قدم بوده و از سال‌های گذشته مرکز پژوهشی ریزگردها را تاسیس کرده و فعالیت خوبی در این زمینه داشته، اگر چه برخی سازمان های همراه  و همگام آن طور که شایسته است همکاری نکردند.

سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به دانشکده‌های علوم آب، مهندسی، کشاورزی و علوم که مرتبط با حوزه محیط زیست هستند، آمادگی این دانشگاه را برای انجام پژوهش‌های مرتبط با ریزگردها اعلام کرد.

فارس/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.