اعضای بدن مرد ۴۰ ساله اهوازی اهدا شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: عضو فراهم آوری مرکز پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز از اهدای عضو یک مرد ۴۰ ساله به سه بیمار خبرداد.

عباس چنانه اظهار کرد: مردی ۴۰ ساله اوایل هفته جاری در اثر واژگونی خودرو دچار ضربه به سر شده بود. این مرد روز سه شنبه ۲۱ بهمن ماه بعد از گذشت چهار روز در نهایت منجر به مرگ مغزی می شود.

وی افزود: با رضایت خانواده بیمار از جمله: برادران، مادر و همسر وی، اعضا بیمار برای زندگی بخشی به چند نفر دیگر اهدا می شود.

تصریح کرد: دو کلیه این بیمار در اهواز به مردی ۳۶ ساله و زنی ۳۰ ساله پیوند زده شد. کبد وی هم به شیراز ارسال شد تا در آنجا به بیمار نیازمند پیوند زده شود.

چنانه عنوان کرد: خیلی از بیماران نیازمند به پیوند کبد هنوز هم برای تشکیل پرونده خود به استان شیراز مراجعه می کنند. خوشبختانه امکانات لازم برای انجام پیوند کبد در خوزستان فراهم شده و بیش از یک ماه پیش نیز اولین پیوند کبد در استان با موفقیت انجام شد.

وی در پایان گفت: البته تعداد محدودی تشکیل پرونده برای پیوند کبد در استان داریم اما کبد این بیمار برای آنها مناسب نبود. امیدوارم تمامی بیماران استان برای انجام پیوند کبد در خوزستان تشکیل پرونده بدهند.

مهر/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.