پدیده گرد و خاک مصرف آب در اهواز را ۳۰درصد افزایش داد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: به دلیل وقوع پدیده گرد و غبار در دو هفته اخیر مصرف آب در این شهر بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.

غلامرضا براتی اظهار کرد: به دلیل گرد و غبار و اقدام مشترکان برای شستشو و زدودن گرد و خاک از منازل خود مصرف آب بویژه در پیک مصرف بسیار بالا رفته است.

وی ادامه داد: به طور معمول مصرف آب در شهر اهواز پنج متر مکعب بر ثانیه است که هم اینک این رقم افزایش ۳۰درصدی را نشان می دهد.

براتی علت قطعی آب در مناطق مختلف اهواز را افزایش مصرف مشترکان اعلام کرد و گفت: ۹۰درصد مشترکان خانگی در حال شستشو در منازل هستند و این عاملی شده تا با قطعی شبکه در ساعاتی از روز و در اوج مصرف باشیم.

وی افزود: با وجود گرد و غبار شدید نیروهای عملیاتی شرکت در حالت آماده باش قرار دارند که در زمان وقوع هر گونه مشکل احتمالی نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنند.

براتی گفت: پیش از وقوع پدیده گرد و غبار ظرفیت تصفیه خانه ها در شهر اهواز در حال ماکزیمم قرار گرفت تا از این حیث با مشکلی مواجه نشویم.

وی ادامه داد: تولید آب به میزان سابق پا برجاست اما کمبود مخازن در مناطق مختلف شهر اهواز مشترکان را در زمان وقوع قطعی با مشکلات بسیاری مواجه می سازد.

براتی تاکید کرد: قطعی ها در سطح شهر حداکثر چند ساعته است و دوباره شبکه آب به حالت معمولی برمی گردد تا مشترکان در تامین نیاز خود به آب با مشکلی مواجه نشوند.

ایرنا/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.