امام جمعه موقت اهواز: مسئولان برای پدیده ی ریزگردها چاره‌اندیشی کنند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: امام جمعه موقت اهواز گفت: سازمان محیط زیست و مسئولان استان خوزستان برای حل مشکل ریزگردها چاره‌اندیشی و اقدام اساسی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا حاجتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان با تبریک فرا رسیدن دهه مبارکه فجر اظهار کرد: باید دوباره اندیشه‌های امام خمینی (ره) را بازخوانی کنیم چرا که امام یک واقعیت تاریخی است در قرن بیستم تحلیلگران غربی گفتند پیام‌های این مرد، بشر قرن بیست و یکم را هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: در ۱۲ بهمن ۵۷ مردی از پله‌های هواپیما پیاده شد که به راستی روح خدا در کالبد زمان بود امام آمد و دنیا را تغییر داد و امروز میلیون‌ها جوان تشنه شنیدن صدای اسلام هستند.

خطیب جمعه اهواز تاکید کرد: امریکایی‌ها بدانند هنوز در این مملکت صدای امام به گوش می‌رسد، امریکایی‌ها بدانند امروز کسی که حرف اول و آخر در این کشور را می‌زند همان صدا و ندای امام است صدای ولایت فقیه است صدای همان کسی است که به ما آموخت امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی از امام خمینی (ره) به عنوان اصلاح‌گر قرن و سرمنشا تحولات بزرگ جهان یاد کرد و افزود: جوانان عدالت‌طلب و آزادی‌خواه امروز جهان، تشنه شنیدن صدای اسلام هستند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه امام راحل، به اسلام و ایرانی عزت داد و به ایرانیان عزت نفس و خودباوری بخشید، گفت: امام (ره) دنیا را به گونه‌ای تغییر داد که امروز سید حسن نصرالله پس از قضیه قنیطریه به اسرائیل غاصب، که همه قدرت‌ها از او می‌ترسند می‌گوید، پناهگاه‌های خود را آماده کنید.

حاجتی خاطرنشان کرد: یگان ویژه تیپ گولانی در حالی مورد هدف قرار می‌گیرد که حساس‌ترین و دقیق‌ترین گیرنده‌ها در آنجا کار گذاشته شده است.

خطیب جمعه اهواز ادامه داد: کار به جایی رسیده که امروز اشغالگران اسرائیلی و ساکنان سرزمین‌های اشغالی، سخنان سید حسن نصرالله را بیشتر از سخنان سردمداران صهیونیستی خود قبول دارند.

حاجتی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز با اشاره به اثرات مثبت و چشمگیر شبکه الاهواز در عرصه رسانه‌ای گفت: شبکه ماهواره‌ای الاهواز با همت آیت‌الله موسوی جزایری تأسیس و اکنون مخاطبان بسیاری را در کشورهای گوناگون به خود جذب کرده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی بخش فارسی این شبکه تصریح کرد: راه‌اندازی بخش فارسی در شبکه الاهواز گام بسیار بزرگی در عرصه رسانه است که با استفاده از آن می‌توان سخن حق را به جهانیان ارسال کرد.

حاجتی همچنین با بیان وقوع پدیده انتشار ریزگردها در اهواز، از مسئولان خواست برای رفع این مشکل اقدام جدی انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: این گرد و غبار بسیار اذیت کننده است و مردم را مستاصل کرده و باید فکری برای حل این معضل اندیشید.

خطیب جمعه اهواز تأکید کرد: سازمان محیط زیست و مسئولان استان به وظایف ذاتی خود عمل کنند و در این رابطه همتی بیش از پیش نیاز است چرا که زندگی مردم فلج شده و در این هوا نفس کشیدن بسیار سخت است.

فارس/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.