پرداخت ۵۷ میلیارد تومان بدهی دارویی و تجهیزات پزشکی در خوزستان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از پرداخت تمام بدهی‌های دارویی و ملزومات و تجهیزات پزشکی این دانشگاه که قریب به ۵۷ میلیارد تومان بدهی بود خبر داد.

اسماعیل ایدنی اظهار کرد: با اجرای مراحل سه‌گانه طرح تحول نظام سلامت، ضمن ایجاد عدالت در سلامت، خدمات یکسانی نیز در این حوزه به شهروندان ارائه شد.

وی افزود: تا قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت، با یک از هم گسیختگی در حوزه سیاستگذاری در ارائه خدمات در این حوزه به ویژه ارائه خدمات درمانی مواجه بودیم و هر دستگاهی بسته به اهدافی که داشت سطح خدمات سلامت را در آن حوزه تعریف می‌کرد که گاها این وظایف مطابق با سیاست‌های کلان وزارت بهداشت نبود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه استان در بخش خدمات وابسته به دولت با یک تنوع خاص مواجه بودیم، افزود: از یک سو شرکت نفت خدمات قابل قبولی را ارائه می‌داد و از سوی دیگر برخی از سازمان‌ها خدمات خود را به دلایل مشکلات منابع مالی با حداقل کیفیت ارائه می‌کردند، و به همین دلیل اهداف وزارت بهداشت که ارائه خدمات یکسان و ایجاد عدالت در سلامت بود محقق نمی‌شد.

ایدنی با بیان اینکه باید نگاه ما سلامت محور باشد نه درمان محور، گفت: با این نگاه می‌توان به دنبال اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه درمان و تحول، در حوزه بهداشت کشور را نیز شاهد باشیم.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور عنوان کرد: در حال حاضر مشکل نظام سلامت کشور تامین منابع مالی نیست، بلکه مشکل اصلی جلوگیری از هدر رفتن منابع مالی نظام سلامت است.

وی با بیان اینکه بسیاری از منابع مالی سازمان‌های بیمه‌گر، صرف تهیه دارو و اقدامات تشخیصی می‌شود، خاطرنشان کرد: با این وجود سهم پزشک و کسی که باید تصمیم سازی و تصمیم گیری کند بسیار کم است و این روش معیوب باید اصلاح می‌شد.

ایدنی افزود: در همین راستا با اجرای طرح تحول نظام سلامت و کتاب ارزش‌های نسبی خدمات، نگاه نظام سلامت به این سمت پیش رفت که قیمت خدمات سلامت واقعی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه بزرگترین مشکل ما مشکل زیرساخت‌های درمانی کشور است، تاکید کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت حجم تقاضاهای دریافت خدمات درمانی از مراکز دانشگاهی افزایش یافته زیرا که قیمت خدمات در مراکز دانشگاهی پایین‌تر آمده و پرداخت از جیب مردم نیز کاهش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: دانشگاه در حوزه دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی موفقیت‌های بسیار خوبی داشته و با ساماندهی‌های صورت گرفته تمام بدهی‌های دارویی و ملزومات و تجهیزات پزشکی که قریب به ۵۷ میلیارد تومان بدهی بود با فعالیت خوبی که درحوزه پشتیبانی و معاونت غذا و دارو انجام گرفت، قبل از اجرای این طرح پرداخت شد.

فارس/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.