یک میلیون نهال در مدارس اهواز کاشته می شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: تفاهمنامه ای با همکاری اداره آموزش و پرورش و شهرداری اهواز برای کاشت یک میلیون اصله درخت در مدارس اهواز منعقد شد.

احمد رضا لاهیجان زاده در آیین نواختن زنگ هوای پاک در دبیرستان دخترانه ستایش در منطقه پردیس اهواز اظهار کرد: در مدارس اهواز برای کاشت یک میلیون اصله درخت فضا وجود دارد و با توجه به تفاهمنامه، کاشت درختان بزودی آغاز خواهد شد.

وی گفت: بر اساس این تفاهمنامه، این تعداد درخت در مدت یک سال، در مدارس اهواز کاشته خواهد شد که به توسعه فضای سبز و پاک شدن هوا کمک زیادی می کند.

وی در ادامه با اشاره به طرح ملی’محیط یار’ با همکاری اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، افزود:آموزش دانش آموزان درحوزه محیط زیست از پارسال آغاز شد و در این مدت ۳۹ هزار دانش آموز آموزش دیدند، و آموزش ۱۰۰ هزار نفر دانش آموز نیز در برنامه امسال قرار دارد.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد:خوزستان رتبه نخست آموزش دانش آموزان را در زمینه محیط زیست در کشور کسب کرد.

وی خاطرنشان کرد: داشتن هوای پاک و سالم، تلاش مسوولان و دانش آموزان را می طلبد.

رییس آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز نیز در این آیین اظهار کرد: در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته آنچه در مدارس آموزش داده می شود توسعه فرهنگ زندگی سالم است.

بهزاد صاکی افزود: یکی از شرایط داشتن زندگی سالم، محیط زندگی سالم و پاک است به گونه ای که آب، تغذیه، روابط اجتماعی و فرهنگی محیط زندگی پاک باشد تا انسان بتواند در این محیط پیشرفت کند.

وی با اشاره به لزوم مشارکت همه افراد جامعه برای داشتن یک جامعه و زندگی سالم ادامه داد: محقق کردن این موضوع وظیفه اداره خاصی مانند شهرداری یا محیط زیست نیست بلکه وظیفه تک تک شهروندان از جمله دانش آموزان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز اظهار کرد: با توجه به صنعتی بودن خوزستان، دانش آموزان به عنوان متولیان آینده این استان باید در جهت داشتن هوایی پاک تلاش کنند.

‘هاشم بالدی’ اضافه کرد: مسوولان خوزستان، جلسات و کارگروه های تخصصی مهمی را به منظور مهار آلودگی و رفع مشکلات محیط زیست این استان تشکیل داده اند.

وی گفت: کارگروه تخصصی آموزش و پرورش نیز به دبیری صدا و سیما تشکیل شده، که این نهاد باید در این کارگروه برای داشتن محیط زیستی پاک تلاش کند.

زنگ هوای پاک با حضور جمعی از مسوولان استانی در دبیرستان دختران ستایش اهواز نواخته شد.

۲۹ دی ماه به عنوان روز هوای پاک نامگذاری شده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.