دلجویی از دانش آموز آسیب دیده از سوی مسئولین آموزش و پرورش

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: بدنبال شکایت ولی دانش آموز در ناحیه سه آموزش و پرورش اهواز در خصوص ضرب و شتم فرزندش توسط ناظم مدرسه اش ، رئیس ناحیه سه آموزش و پرورش اهواز با دستور پیگیری حقوقی و قانونی این مساله توسط واحد بازرسی و واحد ارزیابی عملکرد و حراست، این واحدها بصورت مستمر پیگیر این موضوع و علل وقوع آن و همچنین بازجویی از ناظم مورد نظر ، پرس و جو از دانش آموز مضروب و پرداختند.
پدر دانش آموز با بیان اینکه کل مساله یک سوتفاهم برای ناظم بوده و ایشان بجای حل این مساله یا پیگیری شفاهی یا کتبی بصورت اینچنینی اقدام نمودند.
روز گذشته نیز جلسه ای رسمی در مدرسه ای که این حادثه در آن رخ داده بود با حضور مسئولان فوق و معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش صورت گرفت که در آن به اشتباه صورت گرفته از سوی ناظم و متعاقب آن ضرب و شتم دانش آموز صحه گذاشته و خانواده دانش آموز بخاطر اینکه ناظم در بیست و نهمین سال خدمت خود بوده و بخاطر آسیب ندیدن خانواده اش از پیگیری موضوع و بررسی این پرونده در هیات بدوی تخلفات اداری جلوگیری نموده.
در خلال این جلسه که بصورت رسمی در مدرسه مذکور صورت گرفت پدر دانش آموز با اذعان اینکه من دنبال محاکمه ناظم مورد نظر نیستم چرا که فرزندم آسیب دیده و دیگر کاری نمی توان کرد. اما می توانم با پیگیری های خودم و اقداماتی که از سوی ناحیه سه آموزش و پرورش صورت می گیرد از پیش آمدهای اینچنینی در آینده در جای جای ایران اسلامی جلوگیری کنیم.
پدر دانش آموز با اشاره به اینکه چرا مراکز مشاوره فقط برای دانش آموزان باشد و معلمان و کارکنان آموزشی که آنها نیز انسانهایی مانند ما هستند و ظرفیت های های ذهنی و روحی مشخصی دارند از این مراکز استفاده نمی کنند و می بایست هر مدت شاهد حادثه ناگواری در یکی از مدارس باشیم.
وی با بیان اینکه من دنبال محاکمه یک شخص نیستم و دنبال پاسخگویی یک سیستم هستم که چرا باید چنین اتفاقاتی در آن رخ دهد. ایا اموزش و پرورش و مسئولین چنین اجازه ای را به این اشخاص میدهند یا اینکه این رفتارها شخصی است. مسلما چنین دستوری نبوده و همه سیستم آموزشی و مسئولین آن را محکوم می کنند . پس اگر چنین رفتارهایی شخصی است چرا با آن مقابله نمی شود و راهکارهایی برای خشکاندن آنها صورت نمی گیرد. و چرا شخصیت حقوقی آموزش و پرورش دستخوش رفتارهای شخصی یکسری افراد گردد که ردای معلمی را اندازه خود نمی بینند! و از آن تعدی می کنند.
شب آن روز نیز جمعی از مسئولین آموزش و پرورش از جمله واحدهای بازرسی، ارزیابی عملکرد، پرورشی ، حراست، مدیر مدرسه و ناظم مذکور! ضمن حضور در منزل دانش آموز آسیب دیده در جریان ضرب و شتم توسط ناظم از وی دلجویی کردند.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.