انتقاد عضو شورای شهر اهواز از آتش زدن زباله ها بجای دفن بهداشتی

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: بخشی از زباله های شهر اهواز به جای دفن بهداشتی در محل دفن زباله به حاشیه شهر برده شده و پس ازتفکیک ،توسط خریداران این زباله ها آتش زده می شود.

هوشنگ شیرمردی در نطق پیش از دستور هفتادمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز که دوشنبه در محل این شورا برگزار شد گفت:متاسفانه شهرداری اهواز هیچ گونه نظارتی بر جمع آوری زباله ها ندارد و زباله ها پس از انتقال به حاشیه شهر به ازای هر سرویس یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال فروخته می شود.

وی افزود: افرادی که این زباله ها را خریداری می کنند پس از تفکیک غیر بهداشتی ،باقی زباله ها در مناطق حاشیه نشین آتش می زنند و این در حالی است که مسوولان شهرداری اهواز از این مسایل بی اطلاع هستند.

این عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: شهرداری اهواز ماهانه ده ها میلیارد ریال هزینه جمع آوری پسماند را می پردازد که این اقدامات به صورت ناقص در شهر اهواز انجام می شود.

شیرمردی با اشاره به وضعیت فضای سبز شهر اهواز گفت: در سال جاری سرانه فضای سبز اهواز افزایشی نداشته و هرس درختان به صورت غیر کارشناسی انجام می شود.

وی گفت: ابهامات بسیاری در زمینه واگذاری کیوسک ها ،رستوران ها ،دکه ها لکه گیری آسفالت ،نابسمانی دست فروش ها ،عدم جمع آوری آب های سطحی ،ممانعت از ساخت و ساز های غیر مجاز ،عدم رسیدگی به امورات سازمان آرامستان ها و جمع آوری نخاله ها در حوزه شهرداری اهواز وجود دارد که تاکنون به این ابهامات پاسخ داده نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز در خصوص معاونت عمرانی شهرداری اهواز گفت: به نظر می رسد این معاونت به جای انجام کاری های عمرانی در حال انجام کارهای سلیقه ای است .

شیرمردی افزود: در حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک نیز اکثر سرعت گیر ها در اهواز شکسته و خراب هستند که خسارات بسیاری را به خودروها وارد می کند اما هیچ کس به این مساله اهمیت نمی دهد.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از تقاطع های کلانشهر اهواز حادثه خیز هستند گفت: این تقاطع ها به اصلاح هندسی نیازدارد اما طرح و برنامه ای در این زمینه از سوی شهرداری اهواز ارایه نمی شود.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: در حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اهواز هیچ گونه حرکت فرهنگی انجام نمی شود و به جای ایجاد فرهنگسرا،آموزش های شهروندی و سایر برنامه ها بیش از۸۰ درصد از برنامه ها جهت دارانجام می شود.

شیرمردی افزود: در حوزه معاونت مشارکت های شهرداری اهواز نیز تاکنون لایحه های ارسالی در جهت تغییر شیوه نامه سرمایه گذاری رسیدگی شده ،اما نتیجه تمامی تلاش ها یک لایحه مشارکت در ساخت هتل با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) است که با ترک تشریفات این پروژه واگذار شده و انعقاد توافقاتی با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ع) انجام شده که در ازای پروژه ها پروانه ساختمانی املاک به این قرارگاه داده می شود .

وی با اشاره به عدم تحقق بودجه برخی از مناطق شهرداری تا ۴۵ درصد گفت: یکی از حوزه هایی که تاکنون در شهرداری اهواز هیچ گونه خلاقیتی در آن مشاهده نشده حوزه معاونت مالی و اداری است که همچنان به شیوه سنتی اداره می شود .

این عضو شورای اسلامی شهر اهواز افزود: از زمان شروع به کار شورای اسلامی شهر اهواز تا کنون حتی یک لایحه درآمد زا برای شهرداری اهواز ارایه نشده است .

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.