احداث پل عابر پیاده و برج ۹۰ متری بر روی رودخانه کارون

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز گفت: عملیات ساخت پل قوسی پیاده​روی جدید بر روی رودخانه کارون امسال آغاز می​شود.

 

محمدعلی دوایی​فر اظهار داشت: این پل از زیباترین سازه​ها بر روی رودخانه کارون خواهد بود که دارای یک برج تقریبا ۹۰ متری با چشم‌اندازی بسیار زیباست.

 

وی ادامه داد: جلسه​ای با حضور کارشناسان حوزه فنی و عمرانی، کارشناسان زیباسازی و نمایندگان شرکت مشاوره برگزار شد و طرح پل قوسی پیاده​روی پس از انجام اصلاحیه​های لازم توسط کارشناسان تائید شد اما هنوز از سوی سازمان آب و برق، موافقت اصلی دریافت نشده که به محض دریافت تائید نهایی، آگهی مناقصه و انتخاب پیمانکار پروژه منتشر می​شود.

 

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز افزود: سازه این پل به صورت کابلی و هم عمودی و هم افقی دارای قوس است. همچنین در وسط پل یک برج سه طبقه به ارتفاع تقریبا ۹۰ متر ساخته می​شود. طبقه اول این برج به بازدید شهروندان اختصاص دارد و دو طبقه بالاتر نیز VIP و دارای یک رستوران است.

 

دوایی ​فر اظهار کرد: برای ساخت این پروژه هنوز برآورد اعتباری دقیقی صورت نگرفته اما پیش​بینی ما برای اعتبار اولیه آن ۳ میلیارد تومان است که قطعا افزایش اعتبار خواهیم داشت.

 

وی گفت: با توجه به شرایط پروژه می​توان حداکثر ظرف ۷ ماه این پل ساخته شود ولی برآورد زمانی یک ساله برای اجرای کامل پروژه در نظر گرفته خواهد شد.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.