در شرایط فعلی باید از دولت دفاع کرد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دولت ثبات و آرامش را به اقتصاد کشور بازگردانده است، گفت: باید در چنین شرایطی که دشمن سعی در به چالش ما دارد و قیمت بشکه نفت از ۱۰۶ دلار به ۵۵ دلار کاهش یافته، از دولت دفاع کرد.

اسحاق جهانگیری ظهر امروز در بیست و سومین اجلاس سراسری نماز و تعالی فرهنگی اظهار کرد: این جمع پرعظمت دست به کاری بزرگ زده چراکه نماز در عرصه حیات فردی وسیله آرامش قلب‌هاست و جامعه ما به این فریضه بزرگ نیازمند است.
وی افزود: برگزاری مدون و منظم نشست سالیانه نماز حداقل از سه دیدگاه متفاوت با دیدگاه نماز و نیاز انسان مسلمان از زاویه علما، مسئولان و جامعه مورد توجه قرار می‌گیرد.
معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: نماز به عنوان فراز مهم عبادی مسلمانان چنین ظرفیتی دارد که بر سر چگونگی اقامه آن از سطوح مختلف گفت‌وگو کنیم.
جهانگیری ادامه داد: مسئله تاثیرگذاری نماز در دور کردن جامعه از این بخش است و در همه این علما و نخبگان دغدغه و مسئله مشترک وظایف متفاوت دارند.
وی با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت باید فردای ما را بسازد گفت: جای جای سرزمین باید رنگ خدایی داشته باشد و همه عرصه‌ها را به بهره گیری کامل از فرصت‌ها برای تقویت نماز دعوت می‌کنم.‌
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دولت نیز پشتیبان این حرکت خواهد بود افزود: دولت وظیفه دارد اما به معنای ظاهرگرایی نیست و هر عبادتی باید به قصد قربت باشد.
جهانگیری اضافه کرد: کار دولت فراهم کردن زمینه‌ها و امکانات است که در آنها شهروندان بتوانند خود را رشد دهند.
وی با اشاره به اینکه نماز با فساد سازمان یافته و قانون گریزی و قانون ستیزی و ریا سازگار نیست عنوان کرد: ستاد اقامه نماز با برگزاری اجلاس مرتب و حضور حجت‌الاسلام قرائتی موفق شده کارهای بزرگی انجام دهد.
جهانگیری خاطرنشان کرد: دولت آیین نامه مورد نیاز را تصویب کرده و ابلاغ شده و باید برای اجرایی کردن آن تلاش شود.
معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: در ماده ۱۷ به بودجه نماز عنایت ویژه داشته و دستگاه‌ها برای امر نماز امکانات لازم را اختصاص دهند.
وی تصریح کرد: ستاد نماز با همکاری دستگاه‌ها و با استفاده از اسناد پایین دستی آیین نامه‌ها را تعیین کرده و امیدواریم در پایان این نشست قرائتی جمع بندی داشته و در یکی از جلسات دولت گزارش دهند.
جهانگیری عنوان کرد: نیازهایی که باید در جلسه دولت مطرح شود اعلام شود؛ نخستین جلسه نیز در همین دی ماه جاری برگزار می‌شود.
معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در مسائل مساجد بین راهی به وزارت راه و شهرسازی این امر تکلیف شده است که باید پیگیری شود و کار جدی انجام گیرد.
وی بیان کرد: توان دولت برای درخواست آقای قرائتی کار سختی نیست ولی باید مصلحت‌اندیشی‌ها انجام شود؛ در جایی که دولت باید کمک کند تاکید رئیس جمهور است و جزو سیاست‌های قطعی دولت است.
جهانگیری عنوان کرد: دولت در شرایط دشواری کشور را اداره می‌کند و در منطقه امروز ناامنی و جنایات بسیاری در کشورهای عراق، سوریه و افغانستان مشاهده می‌شود که کشور ما کانون ثبات منطقه به شمار می‌آید.
معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: باید در چنین شرایطی که پیرامون ما این وضعیت وجود دارد و دشمن ما را به چالش می‌کشد و قیمت بشکه نفت از ۱۰۶ دلار به ۵۵ دلار کاهش یافته، از دولت دفاع کرد.
وی خاطرنشان کرد: این دولت در همین مقطع کوتاه نیز کارهای بزرگی انجام داد و فضای بین‌المللی با رعایت همه خطوط آرام کرده و ثبات و آرامش را به اقتصاد کشور بازگردانده است.
جهانگیری در پایان عنوان کرد: خوب نیست که همه از دولت انتقاد کنند و زبان دفاع از دولت به سختی بچرخد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.