سه واحد جدید در پالایشگاه آبادان راه اندازی می شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: سه واحد جدید تولید بنزین در پالایشگاه آبادان در دست راه اندازی است.

عباس کاظمی در حاشیه ششمین یادواره وزیر شهید محمدجواد تندگویان  و یکهزار و ۴۹ شهید صنعت نفت در جمع خبرنگاران رسانه های محلی اظهار داشت: با اجرای این سه طرح در پالایشگاه آبادان ،تولید بنزین کشور بهبود یافته و با راه اندازی آنها واحد های قدیمی پالایشگاه نیز از خط تولید خارج می شوند.

وی افزود: واحد gp2u پالایشگاه آبادان در حال پیش راه اندازی است و تا دو ماه آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

کاظمی عنوان کرد: با راه اندازی این واحد توزیع بنزین یورو چهار در کلان شهر اهواز و آبادان آغاز می شود.

وی افزود: تلاش می شود با جایگزینی واحد های جدید بجای واحدهای قدیمی پالایشگاه آبادان منطبق با شاخص های زیست محیطی ، محصولات با کیفیتی تولید تا از لحاظ زیست محیطی مشکلی ایجاد نگردد.

وی با اشاره به بسته شدن واحد گوگرد سازی آلاینده در پالایشگاه آبادان عنوان کرد: کاتالیست این واحد در حال تعویض است ضمن اینکه یک واحد بازیابی گوگرد تا یک ماه آینده در پالایشگاه آبادان راه اندازی می شود که با راه اندازی آن واحد قدیمی تولید گوگرد به طور کامل بسته خواهد شد.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت خاطرنشان کرد: اجرای فاز دوم پالایشگاه آبادان از طریق فاینانس در حال پیگیری است و گروه مهندسی این شرکت در چین در حال رایزنی در این مورد است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.