پالایشگاه آبادان تعطیل شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: واحد ‘SRP’ پالایشگاه آبادان که از آن به عنوان عامل آلوده کننده هوای این شهر و تصادعد گاز گوگرد یاد می شود، روز سه شنبه به دستور دادستان آبادان تعطیل شد.

به گزارش ایرنا پالایشگاه نفت آبادان، بزرگترین پالایشگاه ایران است که در شهر آبادان در جنوب خوزستان قرار دارد.

پالایشگاه آبادان با تولید روزانه ۱۵ میلیون لیتر بنزین ۲۳ درصد کل بنزین و ۲۶ درصد بنزین پالایشگاهی ایران را تامین می کند و طبق برنامه توسعه، قرار است روزانه ۲۰ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ در آن تولید شود.

تصاعد گاز گوگرد ناشی از فعالیت پالایشگاه آبادان در روزهای گذشته موجب اذیت و آزار شهروندان شد و سلامتی مردم این شهر را به خطر انداخت.

اگرچه به گفته کارشناسان، میزان انتشار این گاز در دو روز گذشته در آبادان کاهش یافته است، اما همچنان بحث و سخن در خصوص یافتن مقصر اصلی این پرونده گرم است.

مدیر حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان گفت: تعطیلی واحد «اس.آر.یو’ پالایشگاه آبادان با دستور دادستان این شهر انجام شده است.

سیداحمد موسوی آزاد ادامه داد: استفاده این واحد از سوخت نفت کوره به جای گاز طبیعی، آلودگی هوای شهر آبادان را در هفته گذشته به همراه داشت.

وی گفت: نیروی انتظامی نیز با دستور دادستان آبادان روز سه شنبه نسبت به پلمپ این واحد اقدام کرد.

موسوی آراد عنوان کرد: این واحد تا زمانی که نسبت به نصب کاتالیست های محیط زیستی اقدام نکند، نیم تواند فعالیت داشته باشد.

فرشید خائیز مدیر روابط عمومی پالایشگاه آبادان نیز روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مردم آبادان با بوی گوگرد ناآشنا نیستند و تقریبا در ایام وارونگی هوا این موضوع خود را بیشتر نشان می دهد.

خائیز گفت: پالایشگاه آبادان همه ساله سهم خود را از محل عوارض آلایندگی به اداره امور مالیاتی آبادان پرداخت کرده به طوریکه در سال ۹۰ حدود۳۶۰ میلیارد ریال، ۹۱ بیش از ۴۷۰میلیارد ریال و ۹۲ نیز ۶۱۰ میلیارد ریال پرداخته است.

مدیر روابط عمومی پالایشگاه آبادان ادامه داد: بر اساس اسناد، شش ماهه نخست امسال نیز ۳۳۰ میلیارد ریال بایت عوارض آلایندگی از سوی این شرکت به اداره امور مالیاتی پرداخت شده است.

وی موضوع انتشار خبر آلایندگی پالایشگاه آبادان را سیاسی خواند و گفت تعطیلی پالایشگاه آبادان به نفع هیچ کس نیست زیرا اگر این واحد تعطیل شود اشتغال و اقتصاد منطقه آسیب جدی می بیند.

خائیز در پایان گفت: آلایندگی پالایشگاه را قبول داریم، زیرا به دستور وزارت نفت و در راستای تامین گاز مناطق سردسیر، مجبور شدیم بخشی از سوخت مورد نیاز را از نفت کوره تامین کنیم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.