تماشای مسابقات کشتی فرنگی جهان در آبادان رایگان است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: حمید بنی‌تمیم امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در آبادان اظهار کرد: ایده برگزاری مسابقات باشگاه‌های جهان در ایران پیشنهاد آقای خادم به فیلا بود که خوشبختانه در کمتر از یک ماه این ایده مورد موافقت و تصویب قرار گرفت، ضمن آنکه زمان برگزاری مسابقات نیز برای امسال تعیین شد.

وی با اشاره به استقبال خوب باشگاه‌های جهان از برگزاری این مسابقات گفت: اکنون برگزاری مسابقات شکل و شمایل خوبی به خود گرفته و پس از برگزاری موفق مسابقات کشتی آزاد باشگاه‌های جهان در جویبار، این رقابت‌ها در رشته فرنگی در شهر آبادان دنبال می‌شود.

دبیر فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی با بیان اینکه خوزستان قطب کشتی فرنگی کشور و حتی دنیا است، افزود: در این استان قهرمانان بزرگی حضور دارند و از هفت نفر کشتی‌گیر اعزامی کشورمان به رقابت‌های آسیایی چهار نفر خوزستانی بودند.

وی با بیان اینکه خوزستان ظرفیت این را دارد که در رقابت‌های لیگ جهانی دو تیم قدرتمند داشته باشد، در ارتباط با دلایل انتخاب خوزستان و به ویژه شهر آبادان برای میزبانی مسابقات کشتی فرنگی باشگاه‌های جهان تصریح کرد: در ابتدا از اماکن ورزشی اهواز بازدید کردیم زیرا از لحاظ امکانات شرایط بهتری داشت اما به پیشنهاد مدیرکل خوزستان و ابراز تمایل مسئولان آبادان میزبانی به این شهرستان داده شد.

بنی‌تمیم عنوان کرد: با شناختی که از سطح فرهنگ آبادانی‌ها داشتیم و همچنین جذابیت‌ها، سابقه غنی ورزشی و شرایط ویژه‌ای که منطقه آزاد اروند دارد، می‌توانیم قدرت خود را در نقطه صفر مرزی به لحاظ برخورداری از امنیت پایدار و مطلوب نشان دهیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه همدلی بسیار خوبی که میان مسئولان آبادان برای برگزاری این مسابقات وجود دارد به طور قطع آنچه که حاصل برگزاری مسابقات کشتی فرنگی باشگاه‌های جهان در این شهر است بسیار خوب و امیدوارکننده خواهد بود.

دبیر فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی با بیان اینکه در زمان حاضر شرایط برای برگزاری مسابقات مهیا است، گفت: شهر آبادان از نظر فرهنگ ۵۰ سال از سایر کشور پیشتر است و از این‌رو امیدوارم مردم خونگرم، مهمان‌نواز و ورزش‌دوست آبادانی برای تماشای مسابقات به سالن کوثر بیایند و از نزدیک به طور رایگان این رقابت‌ها را ببینند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره تیم‌های ایرانی شرکت‌کننده در این مسابقات تصریح کرد: به طور طبیعی سه تیمی که در مسابقات باشگاهی مقام کسب کردند جواز حضور در رقابت‌های باشگاهی جهان را دریافت کردند.

دبیر فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: تیم مرکز جراحی پاستور اندیمشک که کشتی‌گیرانی ملی‌پوش را نیز در اختیار دارد در سه دوره لیگ ایران حضور داشت و با قاطعیت قهرمان شد ضمن آنکه در رقابت‌های لیگ جهانی نیز کشتی‌گیران این تیم حضور داشتند.

بنی‌تمیم ادامه داد: آبادان به عنوان میزبان مسابقات مجوز حضور یک تیم در مسابقات به نام اروند (آبادان) را دریافت کرد.

وی در ارتباط با ترکیب تیم‌های ایرانی شرکت‌کننده در رقابت‌های کشتی فرنگی باشگاه‌های جهان افزود: فدراسیون اجازه ورود به موضوع انتخاب کشتی‌گیران و بستن تیم‌ها را ندارد، باشگاه‌های شرکت‌کننده باید خود کشتی‌گیرانشان را انتخاب می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه گفته می‌شود ترکیب تیم آبادانی در این مسابقات چندان که انتظار می‌رفت در خور جایگاه آبادان نیست، بیان کرد: شاید آبادان فرصت کافی برای بستن یک تیم قوی برای شرکت در مسابقات را پیدا نکرده است البته در ترکیب فعلی نیز افراد مطرحی را در سطح آسیا و جهان نیز داریم، فدراسیون هیچ دخالتی در آماده شدن تیم‌ها نداشته است.

بنی‌تمیم در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: به دلیل عدم ورود باشگاه‌ها به بحث برگزاری مسابقات باشگاهی امکان جذب بنگاه‌های اقتصادی وجود نداشت و این مسئله به عنوان یک تهدید جدی برای کشتی بود که شاید موجب می‌شد تا از المپیک کنار گذاشته شود.

دبیر فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی در پایان گفت: در زمان حاضر این رویکرد تغییر کرده و امید می‌رود تا موضوع کشتی و برگزاری رقابت‌ها به خصوص در بخش باشگاهی با جدیت بیشتری دنبال شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.