گرازهای وحشی مانع پیشرفت کشاورزی آبادان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: عضو شورای بخش مرکزی آبادان گفت: مهمترین معضل، وجود علف‌های هرز و نیزارها در اراضی کشاورزی بوده که مانع توسعه فعالیت‌های بخش کشاورزی منطقه شده است.

عباس عبادی‌پور با اشاره به بافت جمعیتی بخش مرکزی شهرستان به صورت مسکونی، کشاورزی افزود: گرازهای وحشی مهمترین دشمن محصولات کشاورزی منطقه هستند.

وی عنوان کرد: با وجود تشکیل جلسات مختلف و طرح موضوع مربوطه اما تاکنون اقدام جدی و مؤثری در این زمینه انجام نشده است.

عضو شورای بخش مرکزی آبادان عنوان کرد: مسئله مبارزه با گرازهای وحشی و سمپاشی نخیلات کشاورزی باید جزء سیاست‌های شهرستان قرار گیرد.

عبادی‌پور، ارائه تسهیلات به جوانان جویای‌کار، توزیع عادلانه سهمیه آرد در میان نانوایان، بهبود راه‌های روستایی به ویژه در روستای خضر، تکمیل پروژه نیمه‌تمام دوربرگردان سه‌راهی مدن و بهسازی جاده‌های سنتی در روستاها (توسط راه و شهرسازی به عنوان متولی)، را به عنوان برخی از مشکلات روستاهای بخش مرکز نام برد.

وی افزود: موضوع فرسودگی شبکه آب روستایی یکی از مشکلات خاص مناطق روستایی بوده که سبب سهمیه‌بندی آب در روستاها در طول شبانه‌روز شده است.

عبادی‌پور از عدم اعطای اشتراک به منازل و اماکن تجاری فاقد سند، عدم گازرسانی به روستاهای جاده خضر و غیرفعال شدن تلفن‌های ثابت روستایی به عنوان دیگر مشکلات موجود در روستاهای بخش مرکزی خواند و ادامه داد: کیفیت آموزش در مدارس روستایی در حد پائینی قرار دارد ضمن آنکه اختلاط مدارس دخترانه و پسرانه سبب شده تا بسیاری از خانواده‌ها مانع از ادامه تحصیل فرزندان دختر خود شوند.

عضو شورای بخش مرکزی آبادان اظهار کرد: پاسگاه ابوشانک اموری همچون استشهاد و یا استعلامات را انجام نمی‌دهد و مردم به اجبار باید به کلانتری ۱۸ شهرستان آبادان واقع در جاده خسروآباد مراجعه کنند.

وی همچنین تصریح کرد: ضعف‌هایی در بخش ارائه خدمات اتوبوسرانی به ویژه در جاده خضر وجود دارد که باید رفع شود.

عبادی‌پور با بیان اینکه به عنوان عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهرستان از عملکرد خود در این شورا راضی نیستم، تصریح کرد: هر چند که جلساتی برقرار شده اما موانعی بر سر انجام امور وجود دارد که امیدواریم هر چه سریع‌تر رفع شود تا بتوانیم کارهایی در خور شأن مردم انجام دهیم.

عضو شورای بخش مرکزی آبادان در ادامه از تعاونی دهیاران به عنوان یکی از مشکلات اساسی در روستاهای بخش مرکزی آبادان نام برد و خاطرنشان کرد: این تعاونی همکاری مناسبی را با شورای اسلامی بخش مرکزی ندارند زیرا شورا منتخب مردم است و باید به نظرات اعضای آن بهتر توجه کرد.

وی افزود: انتظار می‌رود تا موضوع شفاف‌سازی فعالیت‌های این تعاونی بیشتر و بهتر مدنظر قرار گیرد.

به گفته عبادی‌پور، برای رسیدن به راه‌حل نهایی نیاز به هماهنگی فکری بیشتری میان اعضای شوراهای اسلامی شهرستان آبادان وجود دارد.

عضو شورای بخش مرکزی آبادان در پایان گفت: متاسفانه عدم اجرای کامل و منطقی طرح هادی در روستاهای این بخش سبب افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز شده که باید برای جلوگیری از ادامه این روند تصمیمات و اقدامات مؤثری صورت گیرد.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.