«۱۰۰ سال در ۱۰۰ دقیقه» تولید صدا‌وسیمای مرکز آبادان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با اشاره به امضای توافقنامه میان این شورا با صدا‌وسیمای مرکز آبادان، از برنامه‌ریزی برای تولید برنامه متنوع «۱۰۰ سال در ۱۰۰ دقیقه» توسط صدا‌وسیمای مرکز خبر داد.
حمید حنظل‌عیدانی با اشاره به نقش و اهمیت رسانه‌ها در تنویر افکار عمومی عنوان کرد: حرکت رسانه‌ها و در راس آن صدا‌وسیما در راستای سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و منویات مقام معظم رهبری به عنوان یکی از شبکه‌های مناسب برای اطلاع‌رسانی و کمک در راستای تقویت موارد فرهنگی و به خصوص موارد مورد نظر مدیریت جامع شهری و کمک در زمینه تحقق اهداف شورا مدنظر است.

وی با اشاره به برخی توافقات صورت گرفته در این تفاهمنامه بر تولید برنامه متنوع صد سال در صد دقیقه در زمینه تاریخچه و سابقه شهر آبادان و تاثیرگذاری آن در ادوار مختلف در صد سال گذشته، چگونگی حفظ و صیانت از فرهنگ مبتنی بر حفظ شعائر فرهنگی غیرسنتی، تعامل مسالمت‌آمیز میان ادیان مختلف بدون تاثیرپذیری از آنها، ایجاد فرهنگ بومی در شهرسازی سنتی و صنعتی و تهیه کلیپ آبادان برای فراخوان عمومی از آبادانی‌های داخل و خارج کشور برای دعوت به کار، سرمایه‌گذاری و استفاده از ایده‌ها، فکر و اندیشه آنان در توسعه شهری توافق شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: موافقت شد تا سمفونی آبادان (موسیقی) در برگیرنده ویژگی‌های آبادان اعم از دفاع مقدس، انقلاب، نخل، صنعت و تجارت تهیه و علاوه بر انتقال به شهروندان به صورت نماد شهری درآید.

حنظل‌عیدانی تصریح کرد: راه‌اندازی استادیوم ورزشی برای برگزاری مسابقات مختلف همراه با راه‌اندازی رادیو منطقه‌ای برای پخش برنامه‌ها در سطح خیابان‌ها و میادین سطح شهر با رویکرد افزایش مخاطبان و غنی‌سازی فرهنگ شهری و راه‌اندازی برنامه پیام با موضوع شهری و شورا و تهیه برنامه‌ای با موضوع شهروندی با زبان‌های مختلف بومی از دیگر توافقات این تفاهمنامه بوده است.

وی عنوان کرد: همچنین ویژه برنامه‌ای تحت عنوان با شهروندان با حضور اعضای شورای اسلامی شهر به صورت زنده همراه با پاسخگویی به تماس‌های همزمان شهروندان تهیه و پخش می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان در پایان از تهیه مستندی از پروژه‌های ساخته شده، تهیه ویژه‌ برنامه رادیو تحت عنوان رادیو شهر برای تهیه گزارش‌های مردمی در راستای ایجاد نشاط و القای فرهنگ حقوق شهروندی و تهیه یک برنامه ترکیبی تحت عنوان مجله شهروندی «چالش‌های پیش‌روی شورا و شهرداری» در موضوعات و بخش‌های مختلف به عنوان دیگر مفاد این تفاهمنامه نام برد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.