بزرگداشت مرحوم پرویز دهداری در آبادان برگزار شد

عصر جنوب: به همت کانون مربیان فوتبال آبادان، آیین بزرگداشت مرحوم پرویز دهداری اسطوره فوتبال و اخلاق کشور در آبادان برگزار شد.
این آیین سه شنبه با حضور پیشکسوتان فوتبال آبادان و استانی در سالن اجتماعات مجموعه ورزشی زنده یاد دهداری برگزار شد.

در این مراسم جمعی از بزرگان و شاگردان پرویز دهداری حضور داشتند و درباره ارزش های اخلاقی و منش پهلوانی این معلم اخلاق صحبت کردند.

امید حمدی اصل یکی از ملی پوشان پیشین فوتبال کشور گفت:دنیای با توپ روزی تمام می شود اما دنیای بدون توپ تمام نشدنی است که این مهم را پرویز دهداری به خوبی نشان داد.

وی اظهار داشت: لازم است در این آیین ها، از منش و اخلاق اسطوره ها سهن گفت تا این مردان بزرگ را الگوی کار قرار هیم.

مظفر شاملی رییس هیات فوتبال آبادان و بازیکن پیشین تیم صنعت نفت آبادان نیز در این آیین گفت:پرویز دهداری الگوی عملی اخلاق و منش پهلوانی ورزشکاران به ویژه فوتبالیست هاست.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا اخلاق مداری و جوانمردی در ورزش کشور به ویژه فوتبال گسترش یابد.

مرحوم پرویز دهداری سال ۱۳۱۲ در شهرستان مرودشت متولد شد ولی بعدا به آبادان آمد و فوتبال را از زمین خاکی های بوارده جنوبی این شهر آغاز کرد.

جم آبادان، شاهین آبادان وشاهین تهران تیم هایی بود که دهداری درآن بازی کردو همراه شاهین آبادان قهرمانی نخستین دوره لیگ ایران را کسب کرد.

دهداری تازمان انحلال باشگاه شاهین درسال ۱۳۴۶باتیم شاهین تهران همکاری کرد و پس از آن به پرسپولیس پیوست و مربیگری آن تیم را بر عهده گرفت، دهداری اولین مربی باشگاه پرسپولیس تهران بود.

چندی پس از آن به تیم بی ستاره گارد تهران رفت و نتایج درخشانی با این تیم در لیگ تخت جمشید کسب کرد.

سوم آذرماه بیست و دومین سالروز درگذشت زنده یاد  پرویز دهداری است، فردی که از او به عنوان اسطوره فوتبال و استاد اخلاق یاد می شود.

دهداری هر چند با برخی شاگردانش رابطه صمیمی داشت اما هرگز اجازه نداد اقتدارش در هاله روابط نزدیک و دوستانه ازبین برود، منش و فلسفه ای که می تواند الگو و سرمشق تمام مربیان جوانی باشد که به دنبال الگوی ایده آل می گردند.

منبع: ایرنا

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.